Van Socorro via Las Cruces naar Alamogordo - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Socorro via Las Cruces naar Alamogordo - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Socorro via Las Cruces naar Alamogordo

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 Juni 2011 | Verenigde Staten, Alamogordo

Vanmorgen ben ik opgestaan met een wat ongemakkelijk gevoel in mijn hoofd. De wijn? Zal wel. Tegen 7.30u zat ik op de motorfiets, richting Las Cruces, zo’n 140 mijl van Socorro Na een half uur kwam ik bij het eerste hoogtepunt van de dag, de Bosque del Apache, een gebied met veel water. Ik kon er een rondje maken over dirt roads en af en toe afstappen om een stuk het natuurgebied in de lopen - de favoriete Amerikaanse manier om zo’n gebied te bezoeken. En dan zou ik, volgens het vriendelijke oude dametje van het Visitorscenter allerlei bijzondere vogels zien en als ik goed oppaste misschien ook wel een bergleeuw. Als verzekering duwde ze me foto’s onder de neus van de puppy’s van zo’n beest. Nou je snapt het al, niets gezien, nou ja, drie aalscholvers, twee witte reigers en twee vogels die ik niet thuis kon brengen. Op een zeker moment hoorde ik wel een raar soort hoempageluid en bij toeval spotte ik de maker van dat geluid: een echt hele grote kikker, zo’n 15 cm middellijn als je dat zo uit kunt drukken. Ik hoop dat de foto gelukt is.
Daarna ben ik doorgereden naar Las Cruces dat niet zo mooi is als ze willen doen geloven in de brochures. Ik zit nu bij de lokale Harley dealer te wachten tot de motor klaar is en dood de tijd met schrijven. Het merchandise aanbod van HD ken ik ondertussen van buiten.
Naast de gewone routine dingen (olie, oliefilter en wat controlewerk) moet ik een nieuwe achterband hebben en twee brake pads voor de achterrem. De grote beurt duurt drie uur .
O ja, vergat ik bijna. Onderweg kwam ik door het stadje Truth or Consequences. Vreemde naam niet? Welnu, ooit opende een TVpresentator zijn show Truth or Consequences elke keer met de zin: ik hoop dat er een stad of dorp in de VS bereid is de naam van mijn show te kiezen als zijn nieuwe naam. Wie bedenkt zoiets achterlijks? Maar jawel, de City council van Hot Springs New Mexico redeneerde: er zijn wel 100 Hotsprings in de VS, en er kan maar een Truth or Consequence heten, so let’s do it. Kun je je voorstellen dt een stad of dorp in Nederland zich op verzoek Wie van de drie? Of zoiets gaat noemen?
Dat zal het voor vandaag wel zijn. Tegen vijven is het hier gedaan, is de motorfiets weer topfit en rij ik naar Alamagordo, op zoek naar een camping en als dat niet snel lukt, een motel met swimming pool. Het is hier ondertussen 32 graden. De White Sands zijn er morgen ook nog.

Ik zit nu in het BestWestern motel van Alamogordo. Dat ligt 70 mijl ten noordoosten van Las Cruces. Daar ben ik om een uur of zes weggereden en kwam om 19.30u langs het White Sand National Monument. Ik bedacht dat het misschien aardig was om daar dan maar bij zonsondergang te gaan kijken, hoefde ik bovendien morgen niet terug, En het was zeker de moeite waard. Zie de foto’s. Uiteindelijk was ik om 20.30u in het motel, had ik om 20.45 mijn eerste koude biertje laten verdampen, lag ik om 20.55u in de swimmingpool en zat ik om 21.30u een onsmakelijke maaltijd naar binnen te werken. Foute keuze bij een obscure keten: Ihop.
De weg van Las Cruces naar Alamogordo gaat over een kaarsrechte vlakte waarvan ik begreep dat ze daar iets met ruimtevluchten hebben uitgespookt. Misschien weet ik daar morgen meer over. Onderweg was een wegversperring, een vaste. Daar wordt iedereen gecontroleerd op de vraag of hij of zij American citizen is En ben je dat niet,zoals ik, dan komen ze meteen met drie agenten op je af en controleren je paspoort en willen weten wat je hier doet. Ik mocht op grond van vertrouwenwekkende antwoorden en uiterlijk door.

  • 04 Juni 2011 - 09:32

    Sylvia:

    Die hoempapad...tsja...ik heb mijn bril erbij opgezet...misschien kun je er ff een pijltje bij zetten
    haha.... Trouwens heel even dacht ik (echt heel even maar) verhip hoe kan dat nou, sneeuw bij 32
    graden....maar prachtig en wat een zonsondergang! En leuk dat je zelf af en toe ook op de foto staat. Ok, cher Ruud, ik vertrek morgen weer naar Frankrijk, maar volg je vandaaruit zeker verder.
    Kus van je zus Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 102421

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: