Van Alamogordo NM naar Pecos TX - Reisverslag uit Pecos, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Alamogordo NM naar Pecos TX - Reisverslag uit Pecos, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Alamogordo NM naar Pecos TX

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Pecos

Geen foto's vandaag! Nee, dat was de moeite niet waard en waar dat wel het geval was, leek het te veel op wat ik julie al heb laten zien. Ik had besloten om he Ruimtevaartmuseum te bezoeken als het rechts van de weg lag. Het lag links van de weg. Echt waar. Dat schiet dan meteen op. De route voerde over een mooie pas en vervolgens zo'n anderhalf uur door een mooi en afwisselend dal, 's winters een skigebied. Dat kun je je moeilijk voorstellen met temperaturen nu van 30-35 graden. Vervolgens ging het landschap richting de Texaanse grens over in een - ja, alweer, eindeloze vlakte. Vlak bleef het gedurende zo'n 200 mijl. Je kunt je dat nauwelijks voorstellen. De enige afwisseling in het landschap vormden de oliepompinstallaties die her en der braaf ja knikten tegen elke opmerking die ik maakte, wat mij een aangenaam therapeutisch effect bezorgde. Verder moest ik 50 mijl lang om de haverklap mijn adem inhouden omdat langs de weg het struikgewas over enkele honderden meters als gevolg van de droogte in brand stond. Een politieagente bezorgde mij daarbij het prettige gevoel dat ik geen onverantwoorde dingen deed. Maar afstappen voor een foto durfde ik daar niet. De rook was soms erg dik en het was er bloed en bloed heet. En zo arriveerde ik tegen 15.00u (eigen tijd - ik ben de local tijden een beetje bijster) in Pecos. Dat zag er zo hopeloos onaantrekkelijk uit dat ik besloot alleen te blijven als ze daar een motel met swimmingpool hadden. En jawel.
Ik ben net terug van een avondmaal in een Mexicaans restaurant en wat opvalt is dat bijna iedereen hier van Mexicaans afkomst is en van een wanstaltige omvang is. Vier mensen passen domweg niet aan een gewone vierpersoonstafel...Zal wel door de kwaliteit van de Mexicaan komen.
Overigens kun je geen tvkanaal aanzetten of het gaat vroeg of laat wel over voeding en overgewicht. De overheid is zich bewust van dit enorme probleem - volksvijand nummer 1, maar heeft te weinig handvatten om daarin efficient in te grijpen. Dus krijg je dit soort programma's met een merkbaar hoog irirterend effect.

Morgen rij ik vroeg naar San Antonio, dat is een leuke stad vinden ze van zichzelf en in de omgeving zijn campings aan het water.

  • 05 Juni 2011 - 08:31

    Lambert:

    Goedemorgen Ruud,

    hier gisteren dezelfde temperatuur gehad als jij nl 31 graden, alleen wij mogen erbij werken.
    Ook ik heb geen pad kunnen vinden, maar ik geloof je op je woord de aalscholvers herkende ik wel (lijken ook veel op het merk dat hier rondvliegt).
    Misschien nog wat foto`s van roofvogels?

    Ruud veel plezier verder en blijf voorzichtig, Olga/Lambert

  • 05 Juni 2011 - 16:13

    Sylvia:

    Et un très bonjour cher frère,
    Je suis au petit Multon en ce moment. Donc en cas que tu oublies la langue francais un peu,
    je vais t`érire en Francais. Une Question...ce n'était pas possible de simplement traverser la route pour aller visiter le musée??? Peut-être la question est un peu stupide, mais je ne connais pas la situation là bas.....Et ne mange pas trop dans les restaurants mexicains, autrement tu deviendras trop gros aussi... je plaisante un peu,
    Alors Ruud, je te laisse et une bonne continuation.
    Un bisou de ta soeur Sylvia

  • 05 Juni 2011 - 16:49

    Milou:

    Hé Ruud, ik vind net in een verjaardagskaart van Annelies aan de meisjes een briefje, met het adres van deze site..moest even goed alles doorlezen, voor ik begreep dat je momenteel dus in je eentje door Amerika aan het reizen bent, wat moedig van je! En wat geweldig leuk om zo via deze site bij te houden waar je bent, met alle mooie foto's van de omgeving e.d.. Goeie reis ik houd alles via deze site bij en vertel aan Pascal wat je allemaal beleeft aldaar.
    Bye!
    Milou

  • 05 Juni 2011 - 19:48

    Norbert:

    Hoempapad? Klinkt net als totemkikker. Maar geen van beide bestaat. Ik denk daarom dat het een heuse brulkikker is geweest die kennelijk even zij bek hield. En zoals jij weet kan ik dat weten. Dat moest ik nog even kwijt n.a.v. het weer lezenswaardige verslag van gisteren en eerlijk gezegd ook na het lezen van bovenstaand stukje over dikke Mexicanen/Amerikanen. Verder hoop ik jullie ook de komende dagen in het spoor te blijven maar ik moet voor een klus naar de Ardennen. En in een opzicht lijkt dat gebied wel een beetje op het zuidwesten van de VS: de internetverbinding is er niet altijd je van het. Zodat ik weer niet kan reageren. Maar dat zal jullie een zorg zijn. Terecht. Move 'm on.

  • 05 Juni 2011 - 20:11

    Sasja:

    ha Ruud, ik schrik me rot want net als ik deze pagina open, belt Annelies, dus denk ik meteen dat je van je motor gestuiterd bent. Maar gelukkig belt ze om computeradvies. Pffff. Hier dijen we ook gestaag uit, want we zijn dus in Limburg geweest en daar heb je fantastische vlaaien. Op de camping waar wij waren, stonden heel veel grote caravans, meeste met tv, tuinkabouter, en sommigen met een crosstrainer. De straatjes tussen de caravans waren heel nauw, zodat je heel gezellig met je overburen kunt praten. Maar wij stonden wat achteraf, dus erg genoten. Ik geniet ook steeds van je verhalen vol humor. tot gauw en dikke kus.

  • 06 Juni 2011 - 13:26

    Niek:

    Ha Ruud,
    Ik heb tot nu toe al je berichten gelezen, niet elke dag, maar ik heb ze gelezen. ik heb ook al die prachtige foto's gezien echt schitterend!
    Ik heb alleen een vraagje; Was jij je kleren of in ieder geval je t-shirt wel af en toe? want ik neem aan dat ze niet heel fris ruiken als je met 32 graden een paar meter van een bermbrand e.d. rijdt. Misschien is je avondeten daarom af en toe zo vies, want je bezorgt die mensen de schrik van hun leven!
    Het blijft leuk om je verhalen te lezen, en nu ik dat allemaal lees ben ik wel jaloers op je. Misschien dat ik ook ooit nog wel een keer zoiets ga doen, maar waarschijnlijk niet zo alleen. Maar dat zie ik nog wel.
    Veel plezier verder en rijd voorzichtig!
    gr. Niek

  • 06 Juni 2011 - 18:32

    Tinka*:

    De wijn uit Claifornia :-) smaakt vast elke keer beter hoe dichter je ervan in de buurt komt. Goed om te lezen dat de aliens je Harley niet hebben meegenomen (of jezelf). White Sands ziet er prachtig uit maar ik kan me voorstellen dat al de 'recht toe recht aan' wegen op een gegevens moment 'schreeuwen' om een cruise control (heb je die niet op de Harley?).
    Ik wens je de laatste dagen nog veel plezier toe!
    HG.

  • 06 Juni 2011 - 21:46

    Tarcise:

    Ha Ruud, wat me opvalt aan de foto's waar je zelf op staat, is dat het totaalplaatje steeds meer past in de Amerikaanse omgeving. Waardoor dat precies komt weet ik niet, maar daar hebben we het wel een keer over onder het genot van een gezellig etentje! San Antonio is inderdaad aardig, vergeet niet te gaan kijken bij The Alamo! Ik hoop dat je nog tijd maakt om te gaan kijken in Austin, wij vinden dit (na New York!) een van de leukste steden van Amerika. Alhoewel jij er inmiddels meer hebt gezien dan ik in ieder geval, Stan weet ik niet zeker! Het aftellen begint al een beetje, voor ons dan! Misschien voor jou ook een beetje?! Maar we zien elkaar in ieder geval nog voordat wij de 28e vertrekken! Joost zit naast me op de bank, en geeft nog even het advies om nog te genieten van de laatste 10 dagen en geen ongelukken te maken! En van het lekkere weer natuurlijk, want dat is voor de afwisseling van sneeuw, hagel en regen ook wel prettig! Geniet ervan en tot gauw! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 102472

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: