Van Makarora naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Makarora naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Makarora naar Wanaka

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

18 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

18 januari. Vanochtend bijtijds naar Wanaka gereden. Je rijdt dan eerst langs het Lake Wanaka en na een scherpe bocht rij je opeens langs een ander meer, het Lake Hawea. Allemaal  groen en geel en blauw en turquoise. Prachtig, prachtig. Het lijkt wel aangelegd. Zie de foto's. In Wanaka heb ik ontbeten, gebeld met Sasja (Quentin had zijn arm gebroken, niet bij het skiën maar o het schoolplein!) en geprobeerd Patrick en Marion te bellen ivm blije dingen daar. Wanaka stelt niet veel voor behalve als bron van informatie over trails en uitvalsbasis voor welke buitenactiviteit je maar kunt bedenken. Ik koos voor een wandeling in de buurt van Mount Aspiring. Dat was wel ecen 60 km rijden overe dier roads en door beekjes maar het was de moeite. Eerst een mooie wandeling naar een hut door een breed dal met uitzicht op Mount Aspiring als je achteruitliep en op een stel andere, deels besneeuwde toppen; daarna, of eigenlijk op de terugweg, een steile klim (bijna 400 meter klimmen in anderhalf uur) maar met als resultaat een fenomenaal uitzicht op de Rob Roy Glacier. Zie de foto's en probeer de watervallen te tellen  die  hier naar beneden komen. Hier valt per jaar zo'n 16 m (zestien meter!) regen voor een deel in de vorm van sneeuw. Dat levert een knaap van een gletsjer natuurlijk.
Ik zit nu op een lullige Top Ten Holiday Camping maar wel een met alle voorzieningen. Dus ook internet. En dat zullen jullie weten!
Het weer? Prachtig vandaag, wel veel wie maar daar trekt niemand zich  wat van aan. Morgen gaat het regen, daarna wordt het weer beter, zeggen ze.

• 18 Januari 2012 - 19:37

Sylvia:

Zo, ben weer helemaal bij en jij ook dus! Ben jaloers op je. Wat een land toch! Prachtig!
    Geniet verder ik volg je....
    Kus van je zus sylvia

• 19 Januari 2012 - 17:14

Ricky:

Wouw!!! wat een mooie foto's
    ben nu nog jaloerser
    ik liep een beetje achter maar dat heb ik al weer ingehaald
    zo te lezen heb je het daar erg goed en MOOI!!
    xx