Van Curio Bay naar Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Curio Bay naar Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Curio Bay naar Alexandra

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

26 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Alexandra

26 januari. Om 7.00am zat ik in de auto. Ik wilde een flink stuk rijden vandaag maar ook veel uitstapjes maken en wandelen. Ik heb een paar watervallen gezien, wel mooi hoor, maar op gegeven moment heb je het wel gehad met watervallen. De mooiste staat op de foto. Het meest indrukwekkend vond ik mijn uitstapje naar Nugget Point. Zie foto's. En met zeeleeuwen wordt het dan ook een beetje als met watervallen. Op gegeven moment heb je er genoeg gezien. Bij Nugget  Point keek ik op gegeven moment met de verrekijker naar beneden en telde zo'n 40 van die beesten. Helaas had ik mijn telelens weer eens in de bus laten liggen. De foto is een zoekplaatje. Mocht je ooit in NZ komen dan is de Catlins en zeker zo'n plek als Nugget Point een 'must see' zoals Lonely Planet dat noemt. Moet je wel mooi weer hebben en dat had ik vanmiddag.
Ik kon jet ook niet laten om toch een stukje binnenland nog mee te pikken. Dat was de moeite waard. Zie foto's. Ik sta nu op een camping in Alexandra, een aardig stadje zo'n 120 km van de kust. Nou is het zo'n onbeschoft mooi  land en de omgeving hier is geweldig en zelfs het uitzicht vanaf de camping is mooi, maar wat hebben ze er hier op deze Holiday Camp er een bende van gemaakt!  Zonder ook maar een greintje plezier aangelegd. Asfalt, betonplaten, gravel en dan moet je je daarbij ook nog een stormachtige wind en veel regen voorstellen. Naargeestig, lelijk, koud, maar wel internet en wel dekking voor de mobiel!

  • 26 Januari 2012 - 21:53

    Sasja:

    hee Ruud! Je word wel een beetje blasé hoor. Ik blijf op afstand gewoon onder de indruk van de zeehondjes en ander natuurschoon. En wat betreft de regen, je moet maar denken, beter in Nieuw Zeeland tussen de zeehondjes de regen inkijken, dan in Ede naar de beregende dakpannen van de overburen turen. Met Quentin gaat het prima. We willen wel graag iets meer helderheid over de vraag of we de quiz vragen goed hebben. Want, dat heeft Quentin goed gelezen, als ie het goed heeft dan brengt opa een mooi cadeau mee uit het verre nieuw zeeland.
    o, ps, dat vind je misschien leuk om te horen, maar die SP van jou die staat in de peilingen als de grootste partij van Nederland. Een paar verkeerde uitspraken van Wilders over de koningin + te weinig afstand van de bezuinigingen leidt ertoe dat PVV stemmers hoepla naar de SP gaan. Pas over maand of 2 maanden weten we hoeveel het begrotingstekort gaat zijn volgens CPB dus je kan het politieke debat lekker volgen als je terug bent.
    doei!
    xxSasjaxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 102423

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: