Van Okaroa naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Okaroa naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Okaroa naar Kaikoura

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

01 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

1 februari. Met de mond weer wagenwijd open ben ik over het Okaroa PI reden. Eerste stop was Okaroa, een klein dorpje aan de baai. Ooit zijn hier de Fransen geland en dachten met een klein contingent troepen NZ te kunnen claimen. Ze kwamen echter al snel een veel groter contingent Britten tegen, de Fransens trokken zich schielijk terug en NZ kwam onder het British Empire. Maar in Okaroa praten sommigen nog hardnekkig Frans.
En toen begon de zon te schijnen en heb ik mij schielijk neergevlijd (neergevleid??) op een klein strandje om wat zon te pakken. Het was lekker warm en windstil. Dat duurde een uur, toen begon het weer hard te waaien.
Op aanraden van de VC weer een scenic route genomen. En die leek in het begin veel op wat ik gisteren meemaakte. Maar geduld wordt beloond. Ik kwam door een ingetogen gebied met veel bergen maar niet te hoog, veel schapen maar ook weer niet uitbundig veel, slechts enkele varianten  in groen, een riviertje dat  ook niet al te onstuimig was en de lucht, de lucht die was evenwichtig grijs. Uiteindelijk ontvouwde het landschap zich toch en kreeg ik zicht op wat hogere bergen, links en rechts vanuit een dal waarin het genoemde riviertje stroomt. Wel mooi maar niet wat je hier gewend bent. Je wordt dan wat ontevreden...
Uiteindelijk zit ik nu in Kaikoura. Daar wilde ik een paar dagen blijven maar het valt me hier toch wat tegen. Komt  misschien ook door het weer, ik weet het, ik val in herhaling maar dat doet het weer nou eenmaal ook: grijs en regen. Ik wacht de dag van morgen maar even af. Ik weet per slot van rekening nog een mooi wijngebied  hier niet zo ver vandaan, Marlbourough Country. En daar kun je langs de wijnboeren trekken met een gehuurde fiets, dat belooft dus een behoorlijke concentratie aan wineries!

  • 02 Februari 2012 - 08:57

    Patrick:

    Doe je een beetje voorzichtig? Een hoge concentratie wineries en een fiets lijke mij dan weer niet zo'n goede combinatie..! Marlborough schijnt wel erg mooi te zijn , dus veel kijkplezier daar morgen.

    Hier zetten we onze schaatsmutsen op. De gevoelstemperatuur (tja..) nadert de -20 in sommige delen van het land en de krant staat alweer vol met ijsmeesters. Als je een beetje doorvliegt kun je nog net een tochtje maken!

    Patrick

  • 02 Februari 2012 - 21:06

    Marion :

    nee, Ruud, by all means: ga gewoon lekker door met je wijnverhalen... :-))

    Patrick meende ook nog even een grappige opmerking te moeten maken over de eerste foto, maar dat zijn toch echt Alpaca's en geen (Dalai) lama's. Toch??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 102456

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: