Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Cancun

Blijf op de hoogte en volg Ruud

05 Maart 2014 | Mexico, Cancún

Gisteren heb ik afscheid genomen van Annelies en van Tom en Elise en na een lange dag met drie vliegreizen ( en telkens opnieuw inchecken!) zit ik nu in mijn hotelletje in Cancun. Het was een leuke en voor mij korte week Bonaire en Curaçao maar, met behulp van een gehuurd scootertje hebben we heel Bonaire gezien en ook nog van de zon genoten. Na driedagen Bonairezijn we met zijn vieren naar Curacao gevlogen, een vliegreis van ongeveer twintig minuten, en hebben ook dat eiland in vogelvlucht maar wel met een huurauto bekeken. We vielen daar met de neus in de boter: Carnaval! Wat een eindeloze kleurrijke en bonte stoet! Je moet je voorstellen dat ere groepen zijn van 100 mensen of meere die allemaal op dezelfde manier cerkleed gfaa, en dan niet in een boerenkiel maar in prachtig gemaakte kleding en hoofdtooien en kronen. Het was een voorrecht om daarnaar te mogen kijken!
Om het verhaal verder kort te houden: Bonaire en Curacao zijn eilanden met mooie stukken maar er is ook veel verabbezakt (?) vooral voor de toeristenindustrie en geloof me, daar komt lang niet alles van terecht in de zakken van de locals, integendeel. Maar die hebben de naam lui te zijn. Trots hoeven we niet te wezen over wat we daar hebben achtergelaten. Maar goed.
Ik zitnu in een klein hotelletje in het centrum van Cancun, Mexico. Cancun is nietecht een feest, behalve het vernieuwde centrum waar ik vlak in de buurtzit. Veel kleurige kraampjes (om een of andere reden evenveel als er Mexicaanse staten zijn, zo liet ik mij veertellen) en restaurantjes en kleine eethusjes, in een halve maan geplaatst rond een pleintje waar tafels en stoelen staan om de gekochte etenswaar te consumeren. Dat moet dan wel in een broeierige hitte maar afgezien daarvan iziet het er leuk en gezellig en vrolijk uit. Het andere gezicht van Cancun is de Hotelzone (wie verzint er zo'n naam?). Langs die prachtige turqoise Caribische Zee ligt een 40 km lange smalle zeearm waarop de hotels en shopping malls zich aaneenrijgen op de manier die wij kennen van Benidorm en Antalya en natuurlijk nog veel meer van die plekken. Je krijgt er de tranen van in de ogen. En overal blokkeren die hotels en malls de toegang tot de zee zodat nagenoeg die hele kiststrook geprivatiseerd is. En ook hier geldt dat het aan overwegend Amerikanen verdiende geld niet Er rest een strook van 500 meter lang en die is mooi en daar heb ik dan ook enkele uren in de zon doorgebracht peinzend over een probleem waarvoor ik gesteld ben toen ik mijn huurauto ophaalde. Ik mag ondanks een schriftelijke verklaring van de zo'n grote autoverhuurmskelaar Guatemala niet in met mijn huurauto. Dat is een flinke teleustelling. Ik ga nu Guatemala gedeeltelijk bezoeken vanuit Belize, met de bus. Maar goed, eerst morgen naar Tulum, de eerste Mayastad met als bijzonderheid dat die aan zee ligt. Mijn taak voor vanavond: uitzoeken hoe dat ook alweer gaat met foto's versturen...

  • 06 Maart 2014 - 08:50

    Mirjam Bokkerink:

    Begint goed. Zullen vast nog wel meer 'tegenslagen ' komen. Maar wat heet. Wij Silf en ik hebben tot nu toe geen tegenslagen in Frankrijk. Heel veel groeten en liefs van je zussen.

  • 06 Maart 2014 - 12:45

    Ted:

    Dag Ruud, heb je eerste bericht gelezen, en 5 foto´s gezien. Daarna kreeg ik verdere meldingen van berichten van jou, maar die openen niet, waarvan eentje met als titel Galgensteeg (was die van een eerdere trip...?).
    Naast de foto's is dit dus het enige bericht dat zich laat lezen. Ik kijk uit naar vervolg. Als je verder naar het zuiden nog langs Mahahual komt, zoek dan Jan Schmeitz op, in zijn Ecologoical Hotel Maya Luna (waardering 8,4).
    Salud,
    Ted

  • 06 Maart 2014 - 19:12

    Siri:


    Haha, Mooi die leggings, ik ga er helemaal tussenpassen ;-). Maar balen van de auto zeg! Hoop dat het in de andere steden wel gaat lukken!


  • 07 Maart 2014 - 00:13

    Norbert:

    Ha grote broer,

    Jouw eerste verslagdag lezend krijg ik de indruk dat het carnaval je nog steeds in de vingers zit.... Of heb je een betere smoes? Klein toetsenbord ? OK, ik zal daar verder niet over zeuren. Fijn en goed dat je nu op weg bent!

  • 07 Maart 2014 - 07:38

    Sasja:

    Ha Ruud, wat een vrolijke verslagen. Ik dacht even dat je bril stuk was ipv je hoorapparaat. Zo'n iPad toetsenbord typt ook voor geen meter. Maar het doet niks af aan je verslagen, leest als een trein. En ja, jammer van die auto. Waarom neem je geen paard daar?! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 102475

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: