Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Tulum

Blijf op de hoogte en volg Ruud

06 Maart 2014 | Mexico, Tulum

Sorry, sorry, sorry, sorry! Sorry 1 is vanwege de puinhoop die ik ervan heb gemaakt in mijn reisverslag. Ik maak te weinig trips om wen routinegebruiker van waarbenjijnu te worden. Dus heb ik op verschillende momenten wat zitten oefenen en ik wist niet dat dat allemaal klaar stond om op het net gegooid te worden! Mijn excuses.
Sorry 2: ik maak als van ouds veel typfouten en zie een deel daarvan pas als de tekst al weg is. Ik doe mijn bestw.
Sorry 3: ik had bij mijn eerste probeersel de functie uitgezet die ervoor zorgt dat iedereen elke keer dat ik een verslag op de site zet, een mailtje krijgt. Ik vind dat erg opdringerig en ga dat na de verzending van dit verslag uit(proberen te)zetten.
Sorry 4: mijn oordeel over Cancun was
niet helemaal terecht. Ik was gisteravond op het plein vlakbij mijn hotel en daar speelde zich de afsluiting van de carnaval (aswoensdag) af op een authentiek mexicaanse manier (denk ik hoewel ik niet zo heel veel van Mexico weet): eettentjes waar je alle soorten Mexicaans eten kon krijgen, kraampjes waar van alles te koop was, ook stofzuigers, strijkijzers en naaimachines, twee jongelui die een clownact opvoerden (zo begreep ik vooral uit de schoenen die ze droegen), een man met een soundmachine die allerlei dansmuziek produceerde en zijn vrouw, zoon of dochter (ik was niet in staat dat te zien, maar het was wel bizar) voor zijn plek op zijn muziek liet dansen, een man die kinderauto's verhuurde aan kindertjes waar dan de paps achteraanliep met een afstandsbediening, en vooral veel vrolijke en gezellige mexicanen, geen toerist te bekennen, behalve die ene...
En hoe gelovig ze hier zijn: bij het plein is een kerk en voor de mis die daar
werd opgedragen stonden de mensen tot ver buiten de kerk te luisteren. Lang geleden dat ik dat gezien heb. Helaas had ik mijn camera niet bij me!
Ik zit nu in Tulum en op de kustweg naar het zuiden wordt het langzamerhand minder toeristisch, je ziet dat aan de, vaak in het Engels geschreven, reclameteksten langs de
weg. En voor de kenners: Playa de Carmen, een toeristische badplaats, is niet altijd zo druk als wel beweerd wordt.
Het heeft hier enorm geregend en geonweerd, dus geen strand vandaag! Morgen ga ik de mayaruines vanTulum bekijken. Wordt het langzamerhand interessant!





  • 07 Maart 2014 - 19:47

    Louis:

    Ha Ruud,

    Wij kunnen het ook wel met fouten lezen. Sorry 3 zou ik niet doen, het is toch wel handig. Ik denk niet zoals Annelies iedere dag aan jou.

    Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar dat slechte weer. Hier wordt het zondag 20 graden. Maar ik zou toch wel met je willen ruilen.

    We verheugen ons op meer reisverslagen en zijn erg benieuwd naar de foto´s die je nog moet plaatsen.

    Groetjes en nog veel reisplezier,

    Hanneke en Louis




  • 10 Maart 2014 - 11:34

    Sylvia:

    Hoi Ruud, wat mij betreft ook prima hoor die meldingen!
    Ben inmiddels weer terug en kan je reisverslagen nu gewoon op mijn laptop lezen ipv mobieltje.
    Leest wat makkelijker! Dus ben aan een inhaalslag bezig.
    Het is weer allemaal verschrikkelijk mooi en interessant!
    Tot gauw,
    kus van je zus sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 102435

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: