zondagje op Isla Omotepe - Reisverslag uit Jinotega, Nicaragua van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu zondagje op Isla Omotepe - Reisverslag uit Jinotega, Nicaragua van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

zondagje op Isla Omotepe

Blijf op de hoogte en volg Ruud

07 April 2014 | Nicaragua, Jinotega

Als je een off the road motor onder je kont hebt, dan ontkom je er niet aan om een rondje om de beide vulkanen van Omotepe te maken. Dat valt mee rond de ene vulkaan, maar is een heuze uitdaging rond de andere. Toen ik vóór
mijn reis Katja Schuurmans vrolijk babbelend op en motor zag rondrijden op Omotepe, dacht ik, dat kan ik ook! Nou weet ik weinig van Katja maar op het andere deel heeft ze niet gereden, dat weet ik zeker, en zeker niet babbelend naar de camera. Daar kun je alleen maar oog voor de weg hebben anders ga je op je gezicht, en dat kan zij niet gebruiken. Ik heb al wat slechte wegen meegemaakt maar dit sloeg alles. Het is moeilijk voor te stellen dat
over die weg mensen zich dagelijks verplaatsen om te gaan werken of naar
school te gaan.
Verder rustig dagje, lekker geluncht, honkbal gekeken, voetbal gekeken, biertje hier, glaasje vruchtensap daar, beetje kleppen en, niet onbelangrijk, geld scoren om de motorhuur te betalen. Ik heb paypal opgegeven. 's Avonds voor en na het eten (je zult het niet geloven: vis uit het meer) zitten staren over het water, naar overvliegende aalscholvers en minder bekende vogelsoorten gekeken en bijtijds naar bed. Ik wilde de boot van 6:30u halen en moest daarom om 4:45u op! Douchen, bagage inpakken, motor bepakken, half uur rijden en bijtijds
een kaartje kopen. Het leven van een reiziger gaat niet over rozen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 102462

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: