terug in namibië - Reisverslag uit Shangando, Namibië van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu terug in namibië - Reisverslag uit Shangando, Namibië van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

terug in namibië

Blijf op de hoogte en volg Ruud

09 Maart 2015 | Namibië, Shangando

Maandag 9 maart, terug naar Namibië

Voor de tweede keer weggereden bij de Swamp Stop Lodge mezelf als een gek krabbend vanwege de muggebeten! Want van de tropische middelen die ik smeer zijn die krengen absoluut niet onder de indruk. Ze steken dwars door mijn high tech kleding heen! Ik ben onderweg gestopt in Shakawe, het laatste dorp met tankstation vóór de grens. Ik koop er ook wat snuisterijen bij de lokale coöperatie. San- ambachtswerk. Mijn laatste Botswaanse pula's opgemaakt aan een pot pindakaas en vruchtdranken .
Daarna ben ik de grens overgestoken en zit nu, op advies van mijn Zuidafrikaanse vrienden in Ngepe, een wat ludieke lodge op een prachtige plek aan een rivier waarvan ik de naam nog moet opzoeken. Ze blijken hier zowaar internet te hebben, dus kan ik mijn blog bijwerken. Dit is het plan: de was doen, tent opzetten, lunchen, blog bijwerken, borrelen op de veranda aan het water, dineren en daarna slapen. Morgen moet ik een fors eind rijden, naar Etosha NP, met misschien een tussenstop in Tzumeb.
PS: de verslagen van de afgelopen dagen gaan weg, foto's duurt me hier te lang, 10 minuten per foto! Ik ben een geduldig mens, maar ook ik heb zo mijn grenzen. Foto's volgen later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Shangando

Van Kenia naar Botswana

Volgende week begint een reis van twee maanden door Afrika. De reis start in Kenia met een fietstocht bedoeld om geld op te halen voor een waterproject in de Keniaanse Riftvallei. 750 km fietsen met 30 andere mensen, vooral uit Epe, waaronder mijn zoon Patrick! Daar zie ik op zich al naar uit. Als de rest van de club terug naar huis gaat, reis ik met de bus van Nairobi naar Dar es Salaam in Tanzania. Daar vertrekt, als het goed is op 13 februari de Tazaratrein naar het zuiden van Zambia. Als het goed is...op dit moment staakt de staf van deze railroad company. Ik reis met de bus verder naar Livingstone en blijf daar een paar dagen, oa om de Victoria falls te zien. Dan reis ik door naar Windhoek in Namibie waar een 4WD klaar staat waarmee ik een grote ronde door Namibie en Botswana ga maken. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat, ik ken Afrika van een drieweekse reis in Tanzania en dat vond ik zeer heftig vanwege de enorme armoede. Zie uit naar maar ben ook zenwuachtig voor de nieuwe geluiden, het extreme klimaat, de culturen, de geuren, de beesten, groot, maar vooral ook klein.
Tijdens de andere reizen hield ik keurig en regelmatig een dagboek bij. Ik vrees dat dat dit keer niet zal lukken: ik zit veel in nationale parken op campings waar weinig tot geen voorzieningen zijn, en zekere geen intenet. Maar ik beloof het, vroeg of laat krijg je, als je dat leuk vindt tenminste, een beeld van wat ik daar meemaak en hoe het me gaat. Uiteraard vergezeld van de nodige foto's als tenminste de snelheid van het lokale internet dat toelaat....

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2015

laatste dag!

23 Maart 2015

van de Brandberg naar Gross Barmen Lodge, Okahandj

22 Maart 2015

21 maart, de Brandberg

20 Maart 2015

vrijdag 20 maart, van Twyfelfontein naar Uis

20 Maart 2015

19 maart, van Warmquelle naar Twyfelfontein
Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 102431

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: