Van Belize City naar San Ignacio - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Belize City naar San Ignacio - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Belize City naar San Ignacio

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 Maart 2014 | Belize, San Ignacio

Jaarlijks is er een vierdaagse bootrace
die begint in san Ignacio (mijn reisdoel van vandaag) en eindigt in Belize City (waar ik nu nog ben). Elke dag leggen
ze een etappe af in roeibootjes voor twee roeiers en een stuurman. Aan het einde worden de tijden per dag opgeteld, etc. Die race is beroemd in Belize, China, australië en nog wat bijzondere landen die dan ook alle met verslaggevers vertegenwoordigd waren. De finish viel mij tegen. Ik verwachtte tientallen boten die als razenden peddelend op de meet af zouden stormen maar ze druppelden een voor een rustig binnen. Het was
vooral een gezellig multiculti gebeuren (maar dat is alles in Belize) vergezeld van veel eten en drinken (en dat is altijd in Belize). Op naar meer opwinding: San Ignacio! Een trip va twee uur in een temperatuur waartegen zelfs de hoogste stand van mijn airco niet was opgewassen. In San Ignacio, de tweede grootste stad van Belize en niet meer dan een klein dorp, hoefde ik maar een keer de weg te vragen. Mijn hotel ligt op een markante plek. Leuk hotel, heel vriendelijke en behulpzame eigenaren. Vochtgehalte op peil gebracht, trips voor de komende dagen geregeld, met Annelies gefacetimed - die gaat morgen weer naar huis vanaf bonaire - gegeten, wat rumcola's genuttigd en prettig beneveld gaan slapen. Ik ben weer helemaal beter. Cola drinken helpt echt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 102459

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: