Abel Tasman NP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Abel Tasman NP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Abel Tasman NP

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vrijdag de dertiende...in hoop niet dat dat iemand bij jullie parten heeft gespeeld, mij in ieder geval niet. De kansen op ongeluk waren ook niet zo groot hier. Ik heb een wandeling gemaakt van zo'n tien uur. Een deel van de Coastal Trail van het Abel Tasman NP. Prachtig. Ik heb tot nu toe al drie coastal trails gelopen maar dit was de mooiste. De kust is hier erg grillig. Je loopt een landtong op en dan blijkt die weer een landtong te hebben en die ook weer, enzovoorts. En je hebt steeds prachtige uitzichten op de kust en op de zee. Het was in totaal 28 kilometer maar goed te doen. Niet veel steile gedeelten, zelfs ik kon niet verdwalen (die kiwi's kunnen fantastisch bewegwijzeren) en de paden waren zo aangelegd dat ik er straks zelfs met een rollator nog makkelijk overheen kan. 
Hoewel de naam van het park anders doet vermoeden is het een Fransman die hierals eerste geland is. Dat was in 1820 (als ik het goed onthouden heb). Deze Sébastien d'Urville, een Frans marineofficier, ging hier met zijn schip, de Astrolabe, voor anker en was erg onder de indruk van het golvende landschap, de prachtige baaien, de koele en donkere regen(!)bossen en vooral van de noblesse en gentillesse vn de bewoners die hij hier ontmoette. Ik kan dat allemaal begrijpen, alleen die bewoners zijn er niet meer. Nu heb je hier vooral last van Duitse en Australische jongeren die veel kabaal schoppen en zich gedragen of het gebied, de camping, de stranden, van hen is.  En het zou niet zo erg zijn als het er niet zo veel waren. Als dat zo blijft ga ik me daar nog aardig aan storen!
Zo, ik ga koken, wat lezen en slapen. Morgen vertrek ik naar de westkust, meer naar het zuiden.
Het weer vandaag? Vannacht ernstig veel regen, vandaag enkele buien en verder een zonnetje. Ik ben optimistisch over morgen, hoewel de regen nu weer op mijn Toyotabusje  klettert...

  • 13 Januari 2012 - 09:32

    Sasja:

    ha! je rijdt in een toyota! Dat rijdt lekker he, vergeleken met zo'n linksige Europese elitewagen. Ik ben hoopvol over je begrip straks voor ons blauwe bakkie. Ik ga zo een zonnedans voor je doen. Smakelijke kiwi, doei! sasja

  • 14 Januari 2012 - 18:02

    Sylvia:

    Hallo Ruud,
    Wat ziet het er prachtig uit daar. Hoop ook ooit nog eens in de gelegenheid te zijn die kant op te kunnen gaan.
    En chapeau, 28 km lopen in je eentje is toch een respectable afstand! Maar je kunt jezelf na afloop belonen met een heerlijk wijntje, heb ik inmiddels uit je veslagen wel begrepen.
    Lieve broer, geniet ervan, tot gauw en kus van je zus
    sylvia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 102534

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: