Van Marlborough Sound naar Waipurukau - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Marlborough Sound naar Waipurukau - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Marlborough Sound naar Waipurukau

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

07 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

6 februari. Ik was al om 4.00am wakker en omdat de angst me te verslapen t me verder uit de slaap hield, ben ik opgestaan en in het donker weggereden. Nou, dat was maar goed dat ik vroeg vertrokken was. Ik verdwaalde hopeloos in het donker en stond op gegeven moment oog in oog met een landingssteiger en daar moest ik zeker niet zijn. Daar paste de ferry zeker niet aan. En dan keren op zo'n smal weggetje in het donker, niet leuk. Uiteindelijk toch gewoon de ferry gehaald. Ik zit nu op een onooglijke camping zonder internet en zonder netwerk voor mijn telefoon vlak onder Napier. De weg hierheen was mooi maar miste toch de grootsheid van het landschap op het Zuidereiland. Mijn advies voor wie ooit deze kant opgaat. Vlieg naar Christchurch, als dat dan nog bestaat - de kans op een aardbeving van schaal 7 schatten ze daar op 20%! -en doe in ieder geval het Zuidereiland. Als je tijd overhebt ga je naar het noorden. Maar probeer in ieder geval altijd mooi weer garantie te krijgen. 
De hoogtepunten onderweg waren een brug midden in het landschap, ontoegankelijk en krakkemikkig waarop stond dat je er alleen met de fiets overheen kunt. Ze hebben hier n(nog) niet veel op met fietsers. Het tweede hoogtepunt was een bord met de langste plaatsnaam van de wereld (terwijl ik dacht dat die plaats in Wales lag). Niet echt sensationeel dus. Het landschap maakte wat goed, het weer daarentegen opnieuw niet. Toen ik op het Noordereiland aankwam scheen de zon maar naarmate ik noordelijker kwam werd het grijzer en nu regent het. Morgen mag ik in de lokale bibliotheek internet gebruiken en dan stuur ik jullie de berichtjes en foto's  afgelopen dagen. Ik begin langzamerhand sterk te verlangen naar de echte winter in Nederland. Overigens houden ze hier de berichten over de ijzige koude bij jullie in Europa goed bij, met name het aantal slachtoffers. Over de elfstedentocht wordt niet bericht.

  • 07 Februari 2012 - 16:37

    Sasja:

    hee Ruud!
    tja, terwijl jij geniet van inktvis en eend en verdwaalt in het donker, staat hier het land op zijn kop door een paar nachten flink vriezen. De NS kan het uiteraard niet aan en dat leidt natuurlijk tot een hoop geklaag. En vanzelfsprekend is iedereen druk aan het speculeren over de Elfstedentocht. Als je daar een beetje cynisch over doet (heel onverstandig in huize Melis-B) dan krijg je te horen dat het dit jaar écht kan gebeuren. Kom maar snel terug dus! xxSasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 102511

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: