Van Renwick naar Marlborough Sound - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Renwick naar Marlborough Sound - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Renwick naar Marlborough Sound

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

07 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

5 februari. Om 8.00am ben ik vertrokken om een wandeling te maken langs de Kenepuru Sound. Dat was een stuk van de Queen Charlotte Trail die vier dagen vergt. Een schitterende trail langs een  paar fjorden van de Marlborough Sound. Ik heb een stuk van totaal 20 km heen en terug gedaan. Af en toe heftig klimmen en dalen maar goed te doen. Het was een prachtige afsluiting van mijn verblijf op het zuidereiland. Zie de foto's. Ik sta nu op een camping aan de Queen Charlotte Sound. Vanavond ik eet mie met kruiden en garnalensmaak uit een pakje, opgeleukt volgens Siri's recept, met een gepocheerd ei en dat  maakt de waardering voor wat ik gisteren allemaal tot me nam alleen maar groter. Maar toch lekker hoor! Morgenvroeg moet ik om 5.30am hier wegrijden om om 7.00am in Picton te zijn voor de inscheping. En dat terwijl ik Picton van hieruit bijna kan zien liggen aan de overkant. Bijtijds naar bed maar dat is geen probleem na zo'n wandeling. Morgen ben ik om 11.30 am aan de overkant, terug op het Noordereiland. Ik ga op de boot rustig bekijken wat ik nog wil doen. Ik heb nog twee dagen. Woensdag moet de bus terug en moet ik een huurauto regelen om naar Auckland te rijden. Het einde nadert, helaas. Maar goed, aan de andere kant hebben mijn schaatsvrienden beloofd dat er volgend weekend nog ijs zal liggen, dus dan kan ik vrijdag linea recta van Schiphol naar de Weereribben of zo, O nee, eerst de  schaatsen thuis ophalen!

  • 07 Februari 2012 - 17:17

    Carin Bökkerink:

    Ha Ruud, met plezier enkele reisverhalen gelezen, heel herkenbaar, wij waren er 2 weken geleden ook. Je hebt mijn zus Ine vast niet meer kunnen vinden in Christchurch, want ze is daar vertrokken na al die aardbevingen. Ze woont nu bij haar dochter in Auckland. Wij zijn dit keer alleen op het Noordereiland geweest voor 4 weken en hebben t daar heel goed gehad. bereid je maar wel voor op ee grote overgang, want het is hier in Nl echt koud. Goede terugreis.
    Nicht Carin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 102512

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: