Dagje safari en afscheid - Reisverslag uit Tabata, Indonesië van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Dagje safari en afscheid - Reisverslag uit Tabata, Indonesië van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Dagje safari en afscheid

Blijf op de hoogte en volg Ruud

11 Februari 2015 | Indonesië, Tabata

Dinsdag 10 februari

De fietstocht zit er dus op. Ik stuur nog een foto die het vertrek laat zien vanaf de voet van de Kilimanjaro. Dat vond ik een van de landschappelijke hoogtepunten van de hele fietstocht. Vandaar.
Terwijl het grootste deel van de groep deze dag blijft rondlummelen en uitrusten op de Resort en enkelen een wandeltocht ondernemen door Hell's gate, een mooie kloof in de buurt, ben ik met zes andere mannen een safari gaan maken in Lake Nakuru NP. Hoewel je zuinig moet zijn op je superlatieven, wil ik hier toch wel een gebruiken: een fenomenale beleving. Het is een gigantisch groot park rondom een zoutwatermeer, met nogal wat heuvels eromheen waardoor prachtige vergezichten ontstaan. Op een ervan, Out of Africa viewpoint, hebben we geluncht. Zie foto's. Het park kent een soort opvang voor witte neushoorns waarvan we er 8 gezien hebben, naast honderden buffels, zebra's, grote gazelles, bavianen, impala's, flamingo's, pelikanen en enkele ( voor mij) onbekende maar erg mooie vogels. Je moet je voorstellen dat je vanaf bepaalde punten onderweg over de ruggen van neushoorns, buffels en zebra's uitzicht hebt op een meer met daarin grote kolonies flamingo's en pelikanen. Fenomenaal dus. Ik reken op meer van zulke hoogtepunten tijdens mijn reis. Olifanten en gnoes heb je in mijn opsomming gemist, die zijn hier niet, leeuwen en een enkele luipaard wel, maar die lieten zich vandaag niet zien.
Daarna zijn we rechtstreeks naar het slotdiner van Epe Fietst Voor Water gereden. Dat vond plaats in de Lodge van Karen Blixen, de schrijfster van het boek Out of Africa. Onbekend is of ze is binnengelopen door het boek of door de inkomsten van het boek, maar dat ze dat is staat buiten elke twijfel. Zelfs de straat waaraan de Lodge gelegen is heeft haar naam. Er is geregeld dat ik vanaf dat punt naar mijn hotel gebracht wordt terwijl de rest en mijn zoon in bus en jeeps stapt. Het afscheid is emotioneler dan ik verwacht had en niet alleen omdat ik afscheid moet nemen van Patrick: 750 km met elkaar afzien schept een band. Het was een clubje leuke, hartelijke mensen, met een aantal uitschieters.
Terwijl zij op weg ziijn naar het vliegtuig brengt een chauffeur me naar mijn hotel in hartje Nairobi, een tocht van anderhalf uur vanwege de enorme verkeerschaos van Nairobi. Zal blij zijn als ik daar morgen uit ben. De wekker staat op 5.00u want om 5.30u komt de taxi die me naar de bus brengt.

  • 12 Februari 2015 - 15:27

    Bart:

    Hé Ruud,
    je hebt het gehaald, dus! Geweldig! (niet dat ik daar aan twijfelde, maar toch)
    Kan me van de overweldigende landschappen wel wat voorstellen.
    Lake Nakuru zijn wij ooit ook geweest, er loopt daar een soort marmot rond die (volgens onze gids) net zoveel botten heeft als een olifant. Later hoorden we dat het meer ernstig aan het opdrogen was, door jarenlang gebrek aan water.Maar dat is nu weer beter?
    En ja, wat je Dar es Salaam verhaal betreft: dit zal nog wel een poosje zo verder gaan, dit is Afrika!
    Susses, en Zanzibar is ook erg de moeite waard!
    Het beste met je humeur!

  • 12 Februari 2015 - 18:42

    Frans Arts:

    Hoi Ruud,
    Hartelijk dank voor je prachtige verhalen, zo echt dat ik het gevoel
    krijg zelf een onderdeel van je reis te zijn.
    Wens je nog veel reisplezier en een veilig vervolg.
    Groeten Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Tabata

Van Kenia naar Botswana

Volgende week begint een reis van twee maanden door Afrika. De reis start in Kenia met een fietstocht bedoeld om geld op te halen voor een waterproject in de Keniaanse Riftvallei. 750 km fietsen met 30 andere mensen, vooral uit Epe, waaronder mijn zoon Patrick! Daar zie ik op zich al naar uit. Als de rest van de club terug naar huis gaat, reis ik met de bus van Nairobi naar Dar es Salaam in Tanzania. Daar vertrekt, als het goed is op 13 februari de Tazaratrein naar het zuiden van Zambia. Als het goed is...op dit moment staakt de staf van deze railroad company. Ik reis met de bus verder naar Livingstone en blijf daar een paar dagen, oa om de Victoria falls te zien. Dan reis ik door naar Windhoek in Namibie waar een 4WD klaar staat waarmee ik een grote ronde door Namibie en Botswana ga maken. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat, ik ken Afrika van een drieweekse reis in Tanzania en dat vond ik zeer heftig vanwege de enorme armoede. Zie uit naar maar ben ook zenwuachtig voor de nieuwe geluiden, het extreme klimaat, de culturen, de geuren, de beesten, groot, maar vooral ook klein.
Tijdens de andere reizen hield ik keurig en regelmatig een dagboek bij. Ik vrees dat dat dit keer niet zal lukken: ik zit veel in nationale parken op campings waar weinig tot geen voorzieningen zijn, en zekere geen intenet. Maar ik beloof het, vroeg of laat krijg je, als je dat leuk vindt tenminste, een beeld van wat ik daar meemaak en hoe het me gaat. Uiteraard vergezeld van de nodige foto's als tenminste de snelheid van het lokale internet dat toelaat....

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2015

laatste dag!

23 Maart 2015

van de Brandberg naar Gross Barmen Lodge, Okahandj

22 Maart 2015

21 maart, de Brandberg

20 Maart 2015

vrijdag 20 maart, van Twyfelfontein naar Uis

20 Maart 2015

19 maart, van Warmquelle naar Twyfelfontein
Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 102489

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: