Van Alexandra naar Otago Peninsula - Reisverslag uit Moeraki, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Alexandra naar Otago Peninsula - Reisverslag uit Moeraki, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Alexandra naar Otago Peninsula

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

28 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Moeraki

27 januari. Sneeuw! In de VS had ik sneeuw in de lente, hier inde zomer. Niet te geloven. Maar het leverde wel prachtige plaatjes op. Kinderen die sneeuwpoppen maken... Ik ben door het binnenland  gereden naar Dunedin, een plaats waarvan er 13 in een dozijn passen. Maar onderweg was het mooi, ook al vanwege de sneeuw. Diverse volgens LP cute and historic plaatsjes bezochte waarvan Naseby een aparte vermelding verdient. Niet omdat de vrijwilligerster van de lokale VC plaatsvangend begon te bibberend toen ze mij zag binnenkomen: toen ik opstand scheen de zon en trok ik in mijn optimisme een korte broek aan en begon op slippers. Nee, vanwege de lokale curling palace. Naseby is een dorp van 500 inwoners en ze hebben een internationaal gewaardeerde curling palace. Dat kon, volgens de beheerder van dat paleis alleen maar door een goed sponsorbeleid maar ook omdat het werpen (of duwen) van zo'n stuk steen per worp 10 dollar opbrengt. Dat heb ik maar niet gedaan.
Daarna doorgereden, zoals gezegd, naar Dunedin, wat gedronken en toen mijn campertje neergezet op een camping in Otago. Morgen ga ik hier wat rondkijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 102552

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: