Van Moeraki naar Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Moeraki naar Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Moeraki naar Oamaru

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

29 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Oamaru

29 januari. Vandaag heb ik er het gemak van genomen. Ik heb  wat uurtjes rondgedwaald in de omgeving van Moeraki. Eerst de zogenaamde Moeraki Boulders opgezocht. Dat zijn glad ronde keien met een doorsnee van ca 2 meter. Apart, ten  eerste omdat ze zo mooi rond zijn; ten tweede omdat er daar op een plek op het strand zo veel van bij elkaar liggen. Mysterieus. Zie foto's. 
Verder struikel je daar over de zeehonden. Zie foto. 
Ik kon niet goed wegkomen, natuurlijk omdat het er mooi was maar ook omdat een lunch in Fleurs Place me wel erg aantrekkelijk leek. Uiteindelijk ben ik manmoedig in de auto gestapt na nog wat foto's van dit geweldige restaurantje  gemaakt te hebben en ben naar Oamaru gereden. Netto ben ik 35 km noordelijke terechtgekomen. Oamaru is een relaxed stadje, redelijk toeristisch vooral vanwege een bepaald soort Pinguin die hier voorkomt, de blauwe Pinguin. Niet gezien, wel de lokale pub en wat victoriaanse gebouwen die hier de historie uitmaken. 
Morgen ga ik toch maar weer een ritje door het binnenland maken en hoop dicht in de buurt van Christchurch uit te komen. Ik moet een beetje op de tijd gaan letten!

  • 29 Januari 2012 - 20:34

    Marion:

    Hoi lieve Ruud!!

    Ik zit heerlijk al jouw reisverslagen te lezen, wat een prachtig land is het zeg!Ik zag net dat je nog maar 11 dagen daar bent. Wij vinden het natuurlijk erg leuk dat je weer terug komt maar vermoedelijk vliegt voor jou de tijd veel te hard voorbij. Klein verzoekje van deze zwangere: kan het IETS minder met de beschrijvingen van heerlijke wijntjes?? Halloohoo, have mercy!! Nee hoor, heerlijk van genieten natuurlijk.

    Hopelijk zien we elkaar snel als je weer terug bent om de verslagen live te horen. Daarnaast moet er van alles geschilderd voor 4 augustus aanstaande, dusseh... :-)

    Genieten daar en we volgen je op de voet!

    liefs,
    je schone dochter tevens bewaarder van aanstaand 6e kleinkind.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 102624

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: