San Ignacio - Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu San Ignacio - Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

San Ignacio - Campeche

Blijf op de hoogte en volg Ruud

20 Maart 2014 | Mexico, Campeche

Het was niet de bedoeling maar het rijden ging vandaag zo lekker en de wegen waren zo goed dat ik in een ruk van San Ignacio naar Campeche ben gereden. Dat is 300 km noordwaarts, 240 km oostwaarts en nog eens 150 kmnaar het noorden, steeds bijna kaarsrecht door een landschap dat een beetje golft en verder alleen uit bos bestaat, hier en daar afgewisseld door een mexicaans dorpje langs de weg waar de lokale bewoners steevast bij elke bump in de weg koopwaar aanbieden als drankjes, fruit, eieren, kapstokken, hondjes, etc, etc. Dat houdt
je wakker.
Uiteindelijk kom je dan in Campeche en dat ligt aan de oostkust van Yucatan. Onderweg heb ik in Belize City ontbeten en een cameraatje gekocht wat geen sinecure is: ik denk dat ik een van de drie enige nieuwe camera's van Belize heb kunnen bemachtigen. Dat betekent dat ik vanaf morgen weer foto's kan maken!
Vervelend was wel dat ik zo'n 20 km vóór Campeche een lekke band kreeg... Nou heb ik daar wel enige ervaring mee maar deze kreeg ik terwijl achter
me enkele vrachtwagens reden waardoor ik niet meteen kon stoppen.
En dat was aan de band goed te zien, die zat in twee stukken om de velg!
Ik zit hier voor 40 euro in een behoorlijk chique hotel midden in het oude centrum van Campeche dat geheel is opgeknapt in oude Spaans-koloniale stijl en nu op de werelderfgoedlijst van de unesco prijkt. Eerste indruk is een poppenkast maar morgen krijgt het zeker nog een kans, pas nadat ik de band heb laten vervangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 102496

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: