Van Te Anau naar Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Invercargill

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

23 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Invercargill

23 januari. Vanmorgen wist ik het nog niet. Een dure tocht naar de Doubtfull Sound, naar de Milfordsound of naar het zuiden. Ik besloot mijn vraag voor te leggen aan de mensen van de lokale i-site. Een van de dames daar raadde me aan de Doubtfull Sound cruise te doen: eerst met een boot het meer over, dan met de bus nog een stuk, dan lopen, kajakken, vissen (niet mijn ding, maar goed) en kamperen en de volgende dag weer terug. Toen ik vroeg wat dat kostte antwoordde de dame zonder blozen en zonder met haar mooie groene ogen te knipperen: 660 dollar, all inclusive. Ik vroeg vervolgens hoe ze dacht dat het weer zou worden en ze zei: good weather, like  today. Toen ik naar de regen en mist buiten wees en zei: there is a gap between your commercial wishes and the realiteit outside, moest ze wel blozen. 
Ik besloot dat het zonde was om zoveel geld uit te geven zonder zeker te weten dat je ook maar iets zou zien en besloot naar het zuiden te rijden, over een scenic route. Ik heb onderweg wat uitstapjes gemaakt en wat gewandeld, een rustig maar grijs dagje met veel wind en een woeste zee.
Ik heb mijn camper neergezet op een camping in Invercargill, niets bijzonders (de camping noch het stadje) maar wel de laatste kans om wat te bellen en internetten voordat ik naar de Catlins ga, ongeveer 60 km verder naar het westen. Dat is een tamelijk geïsoleerd gebied maar schijnbaar wel erg mooi. Dat hoorde ik van een Duitser die ik gisteren ontmoette en met wie ik een avondje heb zitten drinken en kletsen. Naast wat wetenswaardigheden over  onze levens en onze opvattingen daarover, heeft ie me uitvoerig kunnen informeren over het leven in NZ. Hij is architect en woont en werkt hier al een jaar of vijf. Was erg leuk om weer eens een avond lang met iemand  te kletsen over iets meer dan het weer, de schoonheid van dit land of de kwaliteit van het eten en de prijs van de wijn.
Wel, ik zou zeggen, tot het volgende bericht, over een paar dagen. Ik heb net gezien dat de foto'sdie ik gisteren verstuurde nu zo ongeveer allemaal op de weblog staan. Dat heeft zo'n drie uur gekost!

  • 23 Januari 2012 - 08:32

    Lambert:

    Hallo ruud,
    we volgen je weer op de voet en met enige jaloezie lezen we jouw verslagen en bekijken we de foto`s.
    Olga/Lambert

  • 23 Januari 2012 - 09:42

    Patrick:

    600 dollar voor een dagje vissen, kun je beter 10 keer vis van gaan eten, lijkt me beter besteed!!
    Lijkt me wel prettig om iets langer dan hello how are you contact te hebben tijdens zo'n lange reis..

    Veel plezier in de Catlins!

    Patrick

  • 23 Januari 2012 - 20:30

    Sasja:

    nou, ik vind het wel jammer dat je de kans hebt gemist om jezelf met een heel grote zelf gevangen vis op de foto te zetten! In plaats daarvan krijgen we een gek zwart wc-hutje in kiwi-land. En de schapen zijn geteld hoor! xx sasja xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 102508

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: