Dagje Catlins - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Dagje Catlins - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Dagje Catlins

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

26 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Alexandra

25 januari. Dat is wel heel bijzonder. Je ziet 's avonds de zon aan de ene kant in de zee zakken en vanaf dezelfde plek zie je 'm 's morgens aan de andere kant (dat gelukkig wel) weer de zee uitkomen. Ik sta op een landtong, vandaar. Ik ben dus met de zon opgestaan en tegen 7.00am teruggelopen naar het strand met de petrified forest om te zien of er misschien een geeloogpinguin te scoren valt. En jawel hoor! Meerdere zelfs, ook jongen. Het schijnt een zeldzaam soort te zijn dat alleen op NZ voorkomt. Met een van de pinguins had ik een erg gemoedelijk contact. Het leek wel of ie er een groot plezier in schepte om zo'n vroege bezoeker al zijn motorische oefeningen voor te doen. Hij of zij, zo dicht kon ik er nou ook  weer niet bijkomen, bezorgde me in ieder geval een erg vrolijk vroeg uurtje.
Nou, ik begin aardig op te schieten met de NZ 'big five'. De zeehond, de zeeleeuw, de pinguin heb ik gehad. Nu nog wat dolfijnen en kiwi's. Op een van de foto's kun je trouwens zien hoe ze hier het probleem van de illegale vreemdeling oplossen. Ze hebben een gruwelijke hekel hier aan possums, stoats (ziet eruit als een fret), een of andere Aziatische rat en konijnen, omdat die het ecologisch evenwicht vestoren. In de bossen vind je overal vallen en plekken waar gif is neergelegd om deze soorten uit te roeien.
Verder een rustig dagje vandaag. Ik heb een rondje Catlins gedaanen ik hoef niet meer te vertellen hoe mooi ik het hier vind. Onderweg heb ik twee wandelingen gemaakt, een wandeling van 2 uur door een bos met veel Maori heiligdommen en een van 1 uur  langs de kust.  
Het weer? Vanmorgen strak blauw, in de loop van de middag betrok het en begon het te waaien. Nu stormt hard en ik heb me daarom maar teruggetrokken van mijn hoge positie. Alles waaide weg, tot en met mijn strandstoel.
Morgen kom ik weer in de bewoonde wereld, dat wil zeggen een wereld met internet en dekking voor de mobiel. 

  • 26 Januari 2012 - 08:16

    Louis:

    Mooi foto's. Ook leuk je weer eens te zien! Het is wel afzien geloof ik. Maar met zo'n muts kom je de zomer wel door. Overigens krijgen we hier een (korte) vriesperiode. Geniet nog maar lekker want het aftellen gaat beginnen.

    Groetjes, Louis


  • 26 Januari 2012 - 09:36

    Patrick:

    Dancing with pinguins..
    Da's leuk wakker worden!

    Groetjes Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 102510

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: