Van Jinondega naar Leon - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Jinondega naar Leon - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Jinondega naar Leon

10 April 2014 | Mexico, León de los Aldamas

Ik stond net voor de spiegel in mijn badkamer me af te vragen of ik me
niet eens zou moeten scheren, toen alles begon te bewegen en er vanuit de grond onder mijn badkamer een diepgrommend geluid leek op te stijgen. Een aardbeving, hotel in rep en roer, kinderen naar de open middentuin
maar na wat kleine nagolvingen was het voorbij, gelukkig. Een lichte beving maar je schrikt je toch een rolberoerte.
Ik had hierheen een motortocht die landschappelijk afwisselend was met soms prachtig bochtenwerk maar qua kleur alleen binnen het bruin wat doffig stemmende schakeringen vertoonde. Maar wat wil je, het is hier het einde van het droge seizoen. Alles is gortdroog, zelfs het regenwoud waar ik gisteren even in rondliep, en bij het
minste geringste vliegt de boel in de hens. Het enige geestverruimende groen was een enorme rijstplantage onderweg.
Ik weet nog niet of mijn reisdoel van vandaag - Leon - me voldoende gaat boeien om het hier nog drie dagen uit te houden. Druk, bloetheet, veel lawaai, roetwolken en dat in een stad die zoveel historie bevat. Maar goed, natuurlijk krijgt het morgen een kans en anders heeft de VVV hier strand en vulkanen in het aanbod. Dat laatste ga ik zeker doen, met gids natuurlijk. Zo, dadelijk slapen, moet ik nou op of onder mijn bed gaan liggen? Gek word je van al die dilemma's.

• 11 April 2014 - 11:04

Lizzy:

Wauw Ruud, ik ben veeeeel te laat begonnen met alle verhalen te lezen.
    Maar, wow wat ziet het er allemaal goed uit! Zou graag met jou willen ruilen, haha.

Dus geniet er nog maar flink van en tot binnenkort!
    Groetjes,
    Lizzy

• 11 April 2014 - 12:45

Ha Ruud,:

Een aardbeving! Dat hadden we nog niet gehad. Maar ook dat heb je weer overleefd. Maar misschien is het toch verstandig wat meer foto's van je zelf te maken, geschoren of niet. Groetjes, Louis

• 11 April 2014 - 21:25

Mirjam:

Hoi Ruud, lang niet meer gevold maar als je een aardbeving overleeft komt het goed. Wel spannend. Leuk om weer wat te lezen. Groetjes en xxxxx Mirjam