Van Sheridan naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Sheridan naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Sheridan naar Cody

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

11 Mei 2011 | Verenigde Staten, Cody

Toen ik vanmorgen uit mijn motelkamerraam keek, regende het pijpestelen. Na een klein rondje Shridan te voet, in de hoop dat de regen zou ophouden, ben ik toch maar opgestapt. De waarschuwing was sneeuw in Big Horn National Forest, een smalle bergketen waar ik dwars doorheen en overheen moest, Onderweg daarheen kwamen me een paar sneeuwschuivers tegemoet. Dat belooft niet veel goeds of is een goed teken (er wordt in ieder geval geschoven).Nou dat klopte dus, niet dat er erg veel viel toen ik daar reed maar er lag al een flinke hoop. Bovendien was het zo koud dat het opspattend water tegen mijn laarzen bevroor en ik op gegeven moment aan de treeplank vastgevroren zat. Een bijzondere ervaring.De afdaling aan de andere kant ging langs een prachtig ravijn met diepe kloven en een woest stromende beek op de bodem. Maar veel zin om te stoppen had ik niet vanwege de kou. Daar kreeg ik zinheel veel zin in toen ik aan de andere kant in het dal een eetgelegenheid annex winkel tegenkwam met de verlokkelijke naam Dirty Annie. Met de culinaire kwaliteiten van Vieze Herman in mijn geheugen aarzelde ik geen moment om naarbinnen te stappen. Daar heb ik me opgewarmd en gegeten en genoten van de verhalen van een paar echte cowboys: het ging ook alleen maar over verdwenen koeien en moeilike bevallingen. Van die mannen met druipsnorren a la Crosby en Country Joe (die een paar van jullie net als ik toentertijd dus ook gebruikten om de het gebid tussen neus en mond te sieren). Deze mannen droegen van die stoere jacks, zwarte stetsons (die zetten ze volgens mij zelfs in bed niet af), afgetrapte laarzen en leren kappen maar helaas geen holster met pistolen erin. Die kon je overigens bij Diry Annie in alle soorten en maten kopen. Bij Diry Annie kun je ook spul kopen, niet om beren te verjagen, maar juist om ze te lokken.... Ze hebben hier voor elk beest wat ze willen lokken een apart instrument.
Toen naar Cody, een lange rechte weg met keiharde wind vanuit het noorden en regen. IJskoud, kan ik je vertellen. Maar na een warme douche en een flinke borrel was ik weer geheel hersteld. Morgen nog regen, daarna wordt het wat beter. Dat betekent hier droog, maar overdag, in Yellowstone niet meer dan een graad of 10. k weet nog niet of ik daar ga kamperen.... Overigens is het nog niet zeker of ik daarin kan. Sommige toeganswegen zijn geblokkeerd door neerstortende stenen andere zijn afgesloten vanwege de sneeuw.
Ik ga nu proberen wat foto's te downloaden. Dat lukt alleen als het probleem zich vanzelf heeft opgelost want van mijn voorbeeldigste schoonzoon Gaston heb ik over dit probleem nog niets gehoord.

  • 11 Mei 2011 - 05:58

    Gera:

    Hoi, dit was echt een leuk verslag. Zo stel je je een motorrit door de States voor...Afzien en genieten. Geniet!

  • 11 Mei 2011 - 07:01

    Louis:

    Ha Lucky Luke,

    Wordt het toch nog spannend. Dit was tot nu toe het beste verslag! Nu nog de foto's haha.. Ik blijf je volgen en reken op Gaston.

    Bon voyage


  • 11 Mei 2011 - 09:04

    Siri:

    mooi verhaal! sneeuw, dat kan ik me echt niet voorstellen! Hier is het weer 20 graden! Zowiezo echt super leuk al die verhalen!
    btw, het is trouwens foto's UPloaden, niet downloaden ;). Maar het kan zijn dat je al teveel mb aan foto's hebt geupload (aangezien jouw camera 'grote' (vele mb) foto's maakt. En er zit namelijk volgens mij wel een limiet aan foto's, en als je dan meer wilt uploaden moet je upgraden of iets dergelijks.
    Maar nog veel plezier!!!

  • 11 Mei 2011 - 09:42

    Bart:

    jouw laarzen zullen er ondertussen ook wel echt uitzien denk ik.
    Wat een weer daar, hier is het nog steeds warm en droog!
    En ja, zo'n snor had ik ik ook. Nu is'tie wat vreugdevoller.
    Hoe bevalt je motor ondertussen, dit soort omstandigheden zijn prima voor je voertuigbeheersing.
    Hou het warm Ruud!

  • 11 Mei 2011 - 11:00

    Sylvia:

    Hé Cowboy,
    Had je niet een ander jaargetijde uit kunnen kiezen? Maar wat een ervaringen allemaal. Geweldig! Ondanks de kou geniet je wel, zo te lezen! Ik volg je verder...
    groet en kus van je zus!

  • 11 Mei 2011 - 14:55

    Floor:

    Hey Ruud!
    Ik vond achterop de motor van Breda naar Parijs al koud, maar na dit te hebben gelezen mocht ik niet zeuren! Klinkt echt super, al je verhalen! Een hele goeie reis verder en wie weet tot in Las Vegas!
    xxx Floor

  • 11 Mei 2011 - 20:23

    Sasja:

    ha die Ruud,
    laat jij nu ook weer een mooie snor staan? Je moet wel een beetje integreren hoor. Ik ben heel benieuwd. Je ideale schoonzoon zat vandaag met mij en 9 kinderen in de dierentuin om de verjaardag van Milan te vieren, maar inmiddels ben je geholpen door de Edese Macnerd helpdesk, toch? Ik wacht met smart op de foto's van Dirty anny.

  • 11 Mei 2011 - 20:27

    Sasja:

    hee ruud,
    ik plaatste net een reactie maar nu is ie weg. Ik denk dat ik op jou lijk.

    nouja! Laat jij nou ook een druipsnor staan? je moet je wel een beetje aanpassen hoor!

    Je ideale schoonzoon zat vandaag met mij en 9 kinderen in de dierentuin om de verjaardag van Milan te vieren. Maar je hebt inmiddels gesproken met 'm weet ik, en ik wacht met smart op de foto's, hopelijk ook 1 van de echte dirty Annie!

    xxxSasjaxxx

  • 11 Mei 2011 - 20:33

    Sasja:

    haha ik ben echt suf, ik had niet door dat de reacties van boven naar beneden gaan. Ik wilde nog even melden: hier is het nog heeeeeel warm en lekker slipper weer. xx

  • 11 Mei 2011 - 21:27

    Norbert:

    Ha Ruud, tip: probeer die treeplanken eens uit als sneeuwschoewnen of ski's...

    Schuif ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 102516

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: