van San Angelo naar Lockhart - Reisverslag uit Lockhart, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu van San Angelo naar Lockhart - Reisverslag uit Lockhart, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

van San Angelo naar Lockhart

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

09 Juni 2011 | Verenigde Staten, Lockhart

Wie ooit in Texas komt en een motorfiets bij zich heeft , MOET de 39 gereden hebben. Deze weg begint zomaar zonder aanleiding ergens vanaf de 83 en begeeft zich naar het dal van de Guadeloupe rivier. Het landschap is dan allang veel minder plat geworden dan het zo’n 400 mijl lang geweest is. Het is hier sterk geaccidenteerd. Dat levert talloze steile klimmetjes en afdalingen op en bovendien had de aanlegger van de weg besloten dat de loop van de Guadeloupe river exact gevolgd moest worden en dus kronkelt de weg zich ook nog eens door het dal alsof het een lieve lust is. En de Harley? Zij geeft zich daar met aanstekelijk plezier aan over. Soms wat meer gas, soms wat bijremmen, beetje hangen in de bocht, alles vindt ze best. Ik hou er niet zo van om motorrijden mooier te maken dan het is, laat staan dat ik vind dat er van motorrijden op mij een erotiserend effect uitgaat, maar jongens, en meisjes natuurlijk ook, wat ging dat lekker!
Ik ben op weg naar een State Park in Texas, Lockart geheten. Dat is klein, heeft een campground en ligt, en dat vind ik het grootste voordeel, exact tussen Austin en San Antonio in, zo’n 30 mijl van beide af. Dan hoef ik niet meer te verkassen, alleen nog als ik naar Houston moet om de motor af te leveren.

Heb ondertussen de ranger gesproken van Lockhart NP en die vindt dat ik toch moet verkassen, er is het weekend hier een spelletje spoorzoeken voor de lokale jeugd en die hebben de hele camping afgehuurd…
Lockart blijkt het nationale BBQ centrum te zijn, nation wide dus. Wat doe je, je zit in de VS en in de VS in Texas en in Texas in het BBQ stadje bij uitstek. Ik koos voor BBQ Jack, een lokale held die met zijn sauzen ook op TV is geweest en die al sinds 1932 nationwide verkoopt. Nou, die saus moet ik niet maar de rest was van een ontwapenende eenvoud en behoorlijk lekker. Een soort buikspek, tot perfectie geroosterd en de vrouw van Jack of z’n dochter, heeft voor mij de sides uitgezocht omdat ik me bij het samenstellen van mijn maaltijd nogal onbeholpen gedroeg. Het was wel een beetje veel allemaal

Ik weet niet of vuurvliegjes dartelen maar om mij heen doen ze dat nu en verder is het hier vergeven van de krekels en de uilen. Als dat geluid niet zachter kan heb ik een slapeloze nacht.
Morgen bezoek ik eerst het VC van Lockart want volgens mij heeft dit stadje wel wat meer te bieden dan BBQrestaurants..
Overigens zit ik dit te schrijven aan de picknicktafel van mijn campingsite nr 11 en weet ik zeker dat ik deze tekst van hier niet weg krijg, evenmin als een sms aan Max die vandaag 17 wordt. Proficialt, Max!!


Het is ondertussen de volgende dag, de dame van de VC blijkt een onlief jong dametje die zich er nog net toe kon zetten mijn vragen te beantwoorden, Lockart blijft hangen in beloftes en als de komende dagen Austin en San Antonio niet nog wat bijzonders brengen, valt er aan mijn weblog weinig meer te beleven. Ik heb wat foto’s toegevoegd van het transport van een vliegtuigromp over de weg, vanwege het vervreemdende effect en van historic downtown van Lockart. Daar laten ze zich voorstaan op een countryjail uit eind 19e eeuw, een spuuglelijk maar wel imposant courtyard dat dateert uit 1860 en een paar jaar geleden gerestaureerd is, een bibliotheek die al heel lang ononderbroken (!) in functie is en enkele andere gebouwen. Zie de foto’s.
Ik neem ondertussen nog een duik in de swimmingpool en beloof dat ik aan het einde van deze dag bij de Mekdrek langs ga om een en ander op mijn weblog te zetten.

  • 09 Juni 2011 - 06:56

    Sylvia:

    Dat was dus echt genieten op de Harley op de route 39!
    Het gaat wel erg snel die weken. Realiseeer me dat je al
    weer bijna je laatste week ingaat. Trouwens, voor het geluid van uilen
    en krekels blijf ik graag wakker. Vuurvliegjes heb ik hier al
    lang niet meer gezien. Erg leuk!
    Un salut de la douce France
    en kus van je zus sylvia

  • 09 Juni 2011 - 10:05

    Siri:

    hee ruud,
    deze week is weer tentamen week voor mij en uiteraard ben ik perfect voorbereid, dus hoefde ik niet de afgelopen drie avonden achterelkaar door te gaan tot een uurtje of 1/2 om vervolgens weer om half 8 m'n bed uit te moeten en zal ik ook vanavond ruim op tijd mijn bed in kunnen duiken.. Ik heb dus ook alle tijd om rustig je verslag door te lezen, en onder het mom van studie ontwijkend gedrag (niet dat ik nog hoef te studeren, alles zo goed gepland) ook even gekeken op het internet voor bezienswaardigheden in lockhart. Ik ben echter bang dat ik je moet teleurstellen, je hebt alles (van de bieb tot het museum) al gezien. Misschien kan je nog naar het Lockhart State Park? Het is alleen niet echt mooi volgens mij, maar je kan er wel golven. Kan je een keer in een golfkarretje over wegen scheuren ipv op je harley ;). Veel plezier nog dit laatste weekje! En als de bezienswaardigheden tegenvallen, Lockhart heeft de oudste bibliotheek van texas. Daar moet je vast wel een goed boek vinden om mee in de zon te zitten!
    Liefs, siri

  • 10 Juni 2011 - 19:28

    Sasja:

    ha Ruud! Ik hoop dat je goed hebt geslapen met al die krekels. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel en dat van jou is dat je het volume van je apparaatje zacht kan zetten! En in dit gebied kan ie niet in de sneeuw vallen. Ik ben heel benieuwd je nieuwe vriendin op twee wielen te ontmoeten. Geniet van de laatste week!

  • 10 Juni 2011 - 20:16

    Norbert:

    Wat is dit nou? Kom ik na weekje klussen in de Ardennen terug in de wereld met internetverbinding, verwacht dus vijf dagen verslagen - of verslagdagen? - te mogen inhalen en wat blijkt: maar twee stukskes, zoals dat in Brabant het. En erger nog: Road King lijkt ingeruild voor Road Queen. Ruud wordt wakker! Die koplampen he, dat zijn gewoon koplampen hoor!

  • 11 Juni 2011 - 11:48

    Tarcise:

    Vol verwachting over je reisverslag van Austin, kijk ik op Ruudwaarbenjenu, maar helaas??!! Valt het zo tegen? Of raak je een beetje uitgeschreven? Laatste loodjes? x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 102544

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: