Jackson Hole / Grand Tetons - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Jackson Hole / Grand Tetons - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Jackson Hole / Grand Tetons

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

16 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een rustig dagje dat begon met een lichte kater. De was gedaan, de weblog gefatsoeneerd en de laatste foto's geupload, aan de dame van het motel verteld dat ik nog een nacht ga blijven en ontbeten op mijn kamer. Mijn allerbriljantste schoonzoon gebeld voor wat tips over het wegzetten van bestanden op mobile me. En tegen elven ben ik vertrokken voor een ritje van ca 120 mijl heen en terug naar Dubois over een scenic driveway. Ondertussen heb ik er trouwens 1700 miles opzitten, zo'n 2300 km. Kan de Harley meteen voor de 2500 miles beurt onder het mes als ik weer in Denver ben.
Het wordt een beetje eentonig maar het was opnieuw koud en van de scenic drive bleef weinig over omdat links en rechts van de weg hoge sneeuwwallen lagen. Bovendien sneeuwde het op de pas en dat is geen pretje op een motorfiets. Ik was in ca anderhalf uur in Dubois, een dorp van 600 inwoners en een gasstation maar.... sinds vanmorgen is de electriciteit uitgevallen, meneer en we hadden dat aan het begin van de weg moeten laten afficheren en het gaat tot een uur of zes vanavond duren en zonder electriciteit kan een pomp niet pompen. En zonder gas kan ik niet rijden. Gelukkig trof ik bij het pompstation de dorpsmakelaar die me voor een redelijk bedrag wel een ranch wilde verkopen (ik kreeg zijn kaartje!) en me gratis wel wat benzine kon leveren. Met mijn eigen reserve gallon moest het lukken om terug in Jackson te komen. Na een uur of anderhalf en twee grote koffies om op te warmen kon ik terug naar Jackon Hole. Ik zag op tegen de terugrit op, kou, mist, sneeuw, maar het viel erg mee. Terug in de bewoonde (nou ja) wereld gauw getankt en nog een ritje gemaakt door een gebied dat bekend staat om de vele moose. Ik weet haast zeker dat ik er een gezien heb. Wat iik in ieder geval gezien heb zijn bisons en niet een paar. Degenen die de bisons afschoten (waaronder die kwast van een Buffalo Bill) om de Indianen van hun leeftocht te beroven, hebben hun werk niet goed gedaan.
Ik wilde weer eten en drinken bij Tai me up maar wat een teleurstelling: het restaurant is op zondag gesloten. Toen maar Amerikaans gegeten bij een Mexicaanse onderneming waarvan de baas na zijn maaltijd niet zijn mond afveegde met een servet maar zijn tanden. Een bijzonder gezicht.
Vanavond bijtijds naar bed, morgen nog even bij de Harley dealer langs voor wat Harly spulletjes en daarna naar het zuiden! Alwaar het hopelijk warmer is. Ik geef de hoop niet op.
Ik vind het ontzettend leuk om van jullie berichtjes te krijgen. Dat geeft een warm gevoel en maakt dat ik me minder ver van jullie weg voel dan het aantal kilometers doet vermoeden. Trouwens het schrijven van deze teksten compenseert enigszins mijn behoefte om wat je meemaakt en ziet direct met iemand te kunnen delen. Dat maakt het missen wat makkelijker en zorgt in ieder geval dat ik - tot nu toe! - geen last van heimwee heb.
Heel erg bedankt voor de leuke en lieve reacties en laat er vooral nog veel meer komen! Dat ik er niet op reageer komt alleen doordat ik mijn handen al vol heb aan het bijhouden van deze weblog. Misschien komt dat nog als ik dat werk een beetje onder de knie heb.

  • 16 Mei 2011 - 05:48

    Marcel:

    Hi Ruud,
    Iedere ochtend is het weer een feestje: even meekijken met wat je meemaakt en hoe het met je gaat. En telkens lukt het je weer. Vandaag draag ik het beeld bij me van een man die zijn mond schoon maakt met zijn tanden... Dan leverde TMU toch betere associaties op!
    Take care!
    Marcel

  • 16 Mei 2011 - 05:53

    Gera:

    Troost je. Terwijl ik dit schrijf (maandagochtend) valt er een trieste regen. Maar het wordt weer beter. In het weekend 23 graden. Ik geniet van jouw verslagen en herken daarin Amerika en jou. Hoop echt dat het weer nu wat aangenamer wordt.. Maar in de maand mei kun je van alles verwachten. Roel en ik hebben ook eens in sneeuw en vorst gekampeerd in Yosemite. Be careful!

  • 16 Mei 2011 - 08:10

    Louis:

    Hallo Ruud,

    Een berichtje uit Breda dan krijg je het misschien iets warmer. Ik heb de foto's nog eens goed bekeken. Zien er mooi uit en geven een goede indruk van je ontberingen. Binnen de professionele wereld noemen ze dit less is more fotografie. Ga vooral door met schrijven want hier is minder te beleven.
    See you later!

  • 16 Mei 2011 - 09:57

    Tarcise:

    Ha Ruud, je maakt zo nog wat mee op latere leeftijd! Hoe ouder hoe gekker zeggen ze niet voor niets. Jammer dat het weer wat tegenzit, hopelijk wordt het iets beter. Grappig om je alleen bij je tentje op de foto te zien. Menigeen vroeg zich af of je het wel vol zou houden in je eentje op vakantie. De meningen waren hierover verdeeld! Maar het gaat je goed, dat kunnen we wel zien en lezen! Leuk! Hier is het weer ook iets minder (al regent het hier gelukkig niet), en zijn Joost en Tijn vandaag begonnen aan hun eerste examens! Nog een paar weken en dan gaan we ook een deel van je route rijden in Amerika! Dus we bijven je volgen en als je nog tips hebt dan horen we dat graag. Zoals je weet rijden we van SF naar LA, en zullen we Yosemite overslaan. Dit hebben we al een keer bezocht, en ik deel je mening dat dit lichtelijk tegenvalt! Maar zoals je al zei moet je nog wat tekst overhouden voor de meest spectaculaire plaatsen die je nog gaat tegenkomen! Heel veel plezier en tot gauw! xx

  • 16 Mei 2011 - 10:06

    Ted:

    Hello Ruud,

    Ik heb nu ook je foto's kunnen bekijken en ik moet je zeggeb die vcan 'Eenzame Wolf 2' vind er eruit springen: ruigverbrande, zonbebrilde, bovengetande, halongeschoren kop met Harley Davidson muts (van de overbuurman?).... zo pas je wel bij het Wilde Westen, net zoiets als toen je een paar dagen geleden in mijn fantasie een hert, of moose, elk of voor mijn part bison voor je fiets kreeg, die terplekke vilde om je in die huid te hijsen en zijn beste vless te grillen op je motorgril. Zo wil ik, als je terug bent, wel weer op vrijdag met je gaan racefietsen om het dan aangereden klein wild als een cowboy in de desert te verwerken. Moet dan peanuts voor je zijn!
    Geniet er verder van!
    Ted

  • 16 Mei 2011 - 10:47

    Lambert:

    Goedemorgen Ruud,

    m`n pc ook maar weer eens aangezet en me door je reisverslagen heen gelezen.
    Geweldig alleen jammer van het weer, maar ik denk met een harley onder je kont goed te verdragen.
    Mooie foto`s ook heb ze zojuist met m`n kleinzoon bekeken en de bizons waren voor hem wafwafs.
    Ga vooral door met de verslagen, vanaf nu zal ik ze ook dagelijks gaan bekijken. (een reden voor mij om de pc aan te zetten)
    Ruud veel plezier verder en blijf vooral genieten zeker nu je naar het zuiden gaat waar het allicht warmer is.
    Groet, Olga/Lambert


  • 16 Mei 2011 - 10:57

    Mirjam:

    Hoi Ruud,
    Volg, af en toe met verbazing, je verslagen. Knap hoe je het volhoud in je uppie. Blijf genieten want dat doen wij ook van jou verslagen.
    Liefs en groetjes van je zus

  • 16 Mei 2011 - 12:02

    Els:

    Ha die Ruurd,
    Hiir dan ook eindelijk een berichtje van mij. Je maakt wel wat mee zeg. Is weer iets anders dan een zwoele zomervakantie met slippers en hempje aan en een pastis op een zonnig, warm terrasje terwijl het wemelt van de toerisen. Nu maak je pas echt kennis met de 'ruwe bolster' van het wilde westen. Dit is pas avonturieren! En daar was je ook op uit. Alleen wel wat koud, maar dat kan jij, een van nature doorgewinterde cowboy, wel hebben. Pas alleen op voor die teen die je ooit tijdens een Amerikaanse wintersportvakantie bijna bevroren was. Toen heb je van de warme pats gekocht. Een idee?
    Ik geniet van je verhalen en prachtigefoto's; ze zijn zo beeldend dat ik haast denk het zelf mee te beleven. Ja, schrijven zit in je bloed. Maar dat wisten we al.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende avontuur met mensen en natuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 102648

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: