Van Kemmerer naar Vernal (Utah( - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Kemmerer naar Vernal (Utah( - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Kemmerer naar Vernal (Utah(

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

18 Mei 2011 | Verenigde Staten, Vernal

Ik liuster niet meer naar die lieve oude dametjes die hier in de VS de Visitor Centers bemensen. Vermoedelijk vrijwilligerswerk, je kunt ze dus niet te hard vallen. Ik kreeg dit keer het advies om niet in Greenville te blijven maar door te rijden naar Vernal. Daar zou het weer veel beter zijn. Nou was ik de dag begonnen met sneeuw op de motorfiets; het was daarna wel wat beter geworden maar toen ik het laatste stuk reed door een gebergte met de prachtige naam Uintah Mountains, werd het alsmaar kouder en begon het te sneeuwen en te misten op de pqs. Nu zit ik op mijn motelkamer met een kalfslever achter de kiezen en dat niet alleen. Ik had honger en begon met een starter van zes breaded drummes; vervolgesns een doordachte combinatie van doorbakken kalfslever (zonde, zonde), worteltjes, een buitensporig bord salade bespreneld met de uitgewoonde Blue Cheese dressing, een soepje een baked patatoe en een scone met cream cheese. Moet bij dat laatste altijd aan Zappa denken. Dat was het weerbericht en de culinaire belevenis. Beide hadden iets mistroostigs. Over naar opwekkender en memorabeler dingen.
Wat was het vandaag een allejezus mooie rit. Wat een land, wat een landschap. Het begon meteen na Kemmerer met een gebied waarin ik 90 mijl (dat is zo'n 150 kilometer!) reed zonder veel meer tegen te komen dan een tiental auto's, honderden herten (waarvan ik de preciese benaming niet ken en die bovendien er als een speer vandoor gingen als ik in de buurt met de Harley stopte, wat op zich ook wel een heel mooi gezicht was, verder een rangerstation en een dorpje dat die naam eigenlijk niet verdiende. Het was meer een alleengelaten achterstandswijk. Ik maakte een praatje met de schijnbaar enige bewoner en bareigenaar van het dorp. Dat begon erg moeizaam omdat ik het in mijn hoofd haalde om de koffiekan waaruit ik de laatste koffie geschonken had, leeg neer te zetten op de formica tafel. Ik moest toch snappen dat zo'n tafel van die nog hete kan kon gaan smelten. Ik liet me door zoveel onvriendelijkheid niet uit het veld slaan en begon een paar vragen te stellen waardoor hij wat opleefde en vriendelijker werd. Hij had de enige grocery in het dorp, drie paarden, een paar antieke auto's (wrakken!), een heleboel andere zooi en.... een Harley. Hij vertelde hoe en waarom hij daar woonde. Het was er leeg waardoor je waardoor je van niemand last had, het was er mooi en daar kon je dan heerlijk op je eentje van genieten en het was 's nachts zo mooi vanwege de duisternis en al die sterren, waar hij dan bij gebrek aan een vrouw (hij gebruikte een ander woord en daar durfde ik, lafaard, niks van te zeggen) alleen moet genieten en je moet toch ergens je geld verdienen aan (waaraan dan, dacht ik). Na de koffie heb ik nog wat foto's gemaakt en ben doorgereden.
Ik werd onderweg trouwen een aantal keren gepasseerd door auto's en met name vrachtwagens (en dat zijn wat groter combinaties dan bij jullie rondrijden.) Ik hield me natuurlijk keurig an de 65 mijl per ur maar werd met 80 gepasseerd. Nou ken ik een sheriff in Cokeville die daar wel raad mee zou weten. Ik kwam uiteindelijk in Greenville alwaar ik dus het advies kreeg om door te rijden naar Vernal. Het was een serkelijk prachtige tocht. Ik ga dar geen woorden aan besteden.Kijk maar naar de foto's. Onderweg nam ik nog een Geological loop van een mijl of 20 die werd aanbevolen. Terwil ik daar rustig reed (het was een modderige en glibberige dirt road, werd ik toch weer op de hielen gezeten door een jeep met een diender met hoed, zonder zonnebril. Ik kreeg de zenuwen. Ik stopte, hij kwam naast me staan en meldde dat ik rehtsomkeer moest maken omdat hij de weg verderop ging afsluiten. Het was er door de sneeuw die was gevallen te gevaarlijk. Deze diender was korter van stof en had nuttiger informatie.
Daarna teruggereden naar de grotere weg. Nu zit ik dus op mijn warme motelkamertje ge schrijven. Wat ik morgen ga doen weet ik nog net. Mensen in het dorp wisten te melden dat het vannacht zal gaan sneeuwen. We zullen morgen wel zien.
Enne, Marian, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

........

Met de foto's wil het weer eens niet zo lukken. Mijn geduld voor vandaag is alweer op. Andere mensen uit de weg blijven dus.

  • 18 Mei 2011 - 06:33

    Gera:

    Hoi Ruud,

    Het feit dat je onbewust de volgende zinsnede door je tekst heen vlocht, zij het tussen haakjes, "(en dat zijn wat groter combinaties dan bij jullie rondrijden.)", zegt wel heel veel over hoe je je al vereenzelvigd hebt met Amerika en de Amerikanen. 'Jullie' is al niet meer 'ons'.
    En wat een mooie foto, zo'n Harley tussen het schroot...
    Veel plezier verder....

  • 18 Mei 2011 - 08:33

    Sasja:

    nou, als ik die foto's van dat dorpje zie, snap ik ook echt dat die meneer zich zorgen maakt over zijn plastic tafel. Huh? dikke kus! Sasja

  • 18 Mei 2011 - 10:18

    Stan:

    Hoi Ruud, geweldige leuke verhalen en mooie foto's maar Vernal klinkt niet echt "hart verwarmend", misschien een idee om rustig via Salt Lake City het warme Las Vegas opzoeken en ff je Motortje terug verdienen :-) en snel wegwezen want je weet "what comes to vegas, stays in Vegas" veel plezier...

  • 18 Mei 2011 - 10:43

    Bart:

    dag Ruud,
    na je zelfportret 'eenzame wolf 2' begon ik me een beetje zorgen te maken. (vereenzaming? nieuwe lifestyle?)
    Maar door je verslag en fotoos van vandaag kan ik het gelukkig plaatsen: je past je gewoon aan!
    Wat een geweldige reis, maar behoefte aan wat warmte kan ik me voostellen.

  • 18 Mei 2011 - 10:56

    Sylvia:

    Cher Ruud,
    Toch ook wel afzien, geloof ik, met al die sneeuw en kou, brrr...Vind je reisverslagen onveranderd leuk. Geeft een leuk beeld van wat je allemaal meemaakt. Wat een land.....Maar petje af, doe het je niet na.....!
    Kus van je zus Sylvia

  • 18 Mei 2011 - 16:00

    Lambert:

    Hallo Ruud,

    je verslagen zijn leuk en boeiend om te lezen en de foto`s onderstrepen dat.

    Tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 102640

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: