Van Kremmling naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Kremmling naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Kremmling naar Denver

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

20 Mei 2011 | Verenigde Staten, Denver

Vanmorgen wakker geworden met koppijn. Nou heb ik dat nooit, tegenwoordig zelfs niet meer als ik gedronken heb (Eindelijk!). Ik bedacht in bed dat mijn moeder altijd hoofdpijn kreeg als het sneeuwde... Het zal toch niet…. Ik stond op, keek uit het raam, en jawel hoor!, sneeuw. Op de motor lag een aardig pak. Zie foto. Ik heb het vertrek zo lang mogelijk uitgesteld, onder andere door Gaston te bellen om deze volgens mij ondergewaardeerde wizkid te raadplegen. Over een probleem met mijn mobile.me verbinding. Heeft ie trouwens, conform verwachting, opgelost.
Rond tienen vertrokken en ik kan het ook niet helpen maar het weer zat opnieuw weer tegen. Nou wat zeg, tegenzitten?? Dit was de worst of all worse days. Regen en zon wisselden elkaar af in de eerste dertig mijl nog af maar toen ik de Eisenhowerpass over moest (3200 meter) regende het , kwam ik vervolgens in de mist en begon het in de mist te sneeuwen. Nou weet ik niet of je wel eens achter een motorscherm hebt gezeten terwijl het sneeuwt, maar ik kan je verzekeren dat dat geen lolletje is. Met regen zie je al minder maar dit is k…Toen ik op een hoogte van 2700 meter kwam, stonden er wat auto’s onregelementair en schots en scheef geparkeerd langs de weg: geslipt. Toen had ik het eigenlijk wel gehad zeker omdat vanaf daar die borden tot de top, in een 2 kilometer lange tunnel en in het begin van de afdaling erg vaak herhaald werden. Ik had de zenuwen en ik het was behoorlijk koud daarboven. En dan heb je van die idiote Amerikanen die in sneeuw en dichte mist in hun bespottelijk oversized SUVs uit misplaatste zuinigheid de lampen niet aandoen als ze in zo’n weer rijden. Ik ben 40 gaan rijden en heb de alarmlichten aangezet. Ze kunnen me wat. Maar goed we hebben het er weer heelhuids vanaf gebracht.
In Denver vond ik de HD dealer vrij gemakkelijk en werd hartelijk en met erg veel respect en bewondering ontvangen. Je ziet me groeien….. Maar wat zag mijn Harley er vreselijk uit naast al dat glimmende spul. Ik heb wat akkefietjes laten verhelpen en de motor laten checken, olie verwisseld en oliefilter vervangen. Een wel erg fraai gereedschapsetje gekocht en binnenhandschoenen. Zullen hopelijk voor niets gekocht zijn. Toen ik zo ongeveer klaar was bij de dealer, begon het vreselijk te plensen. Ik heb me toen maar een motel in de buurt laten aanwijzen en ben vertrokken onder hartelijke begroetingen. Van Reed, mijn verkoper, Glenn, de baas van de werkplaats, Peter de monteur, Gail de verkoopster van de binnenhandschoenen, nog een John de verkoper van een gereedschapset, twee dames bij wie ik moest betalen, Paul de verzekeringsjongen, en ? die me ontraadde om een tanktas voor de Harley te kopen. Het was typisch Amerikaans, hartelijk maar de meesten zijn je vergeten nog voordat je de hoek om bent. Nu zit ik met een six pack Killing Rock en een fles Wild Turkey op mijn hotelkamertje. Ga dadelijk de route voor morgen uitstippelen,l onder het genot van wat borrels.
Verder weinig beleefd. Nou ja van die dingen die je op zo’n dag als deze uitvergroot. Een van de monteurs moest een klein proefritje rijden. Zijn uitdrukking daarna was: ‘she (…) runs like a marshmellow ‘ en ik moet zeggen, ik snapte hem meteen. In het restaurant hiernaast, een keten die vooral allerlei taarten verkoopt, riep een wat oudere man naar me dat ik een mooie motorfiets had en dat ik vandaag wel een cold and wet trip zal hebben gehad. Ik vroeg hoe hij dat wist en zijn antwoord: you can tell that from seeing you (of zoiets – mijn oren! – en ik heb het maar als een compliment opgevat. En nee, ik zag er met mijn bruinleren jack en spijkerbroek niet uit als een motorrijder.
Vandaag ook geen foto’s. op die ene na. Het zicht was te slecht om ook maar iets van de omgeving te zien. En aan Denver valt niet veel te fotograferen.
Had ik misschien bovenaan moeten schrijven maar als je mijn gezeur over het weer zat bent, moet je de bijdragen van de komende drie dagen maar overslaan. Ik begreep dat het tot en met het weekend zo blijft.

  • 20 Mei 2011 - 07:55

    Sylvia:

    mijn hemel, wat een ellende....
    Zak maar gauw af naar het zuiden.
    Over een paar dagen rijd je vast in je blote bast
    rond op je prachtige motor...\
    Kus van je zus sylvia

  • 20 Mei 2011 - 07:57

    Stan:

    de verhalen worden spannender en foto's neigen naar zwart wit. what next?
    Hier is 10 am ik wens jou alvast een zonnige en goedemorgen! gr of was het Brrr Stan

  • 20 Mei 2011 - 08:42

    Sasja:

    ha Ruud, ik zou inderdaad maar heeeel hard naar het zuiden gaan rijden!! Maar ik herinner me ook vakanties (lang, lang geleden) met lange, moeizame wandelingen waar jouw motto was: afzien is leuk! Dus ik denk eigenlijk dat je het reuze naar je zin hebt : )

  • 20 Mei 2011 - 11:12

    Tinka*:

    Ha Ruud. Ondanks dat jij in de sneeuw zit heb ik wel krom gelegen van het lachen bij het lezen van je bericht. Met name omdat ik als vegetarier bij de zin:"Dit was de worst of all worse days." pas bij het woordje 'all' realiseerde dat je in het E verder had geschreven en niet het NL woord 'worst' bedoelde.
    Ik zat me zo voor te stellen hoe een 'worstdag' eruit zou zien. Is het Wiener Wurst of Currywurst? Maar gezien de sneeuw is het bij jou volgens mij Weisswurst. Ik vraag me echter af of de Amerikanen al die worstsoorten wel kennen of dat het niet beperkt is tot hot dog.....
    Hoe dan ook hoop ik dat dit binnenkort je laatste 'worstdag' ;-0 was!

  • 20 Mei 2011 - 14:15

    Lambert:

    snel naar het zuiden Ruud anders herinner je deze reis alleen maar in weerberichten

  • 20 Mei 2011 - 17:39

    Mirjam:

    Ook ik krijg bijna met je te doen. Maar dit is toch echt jouw keuze. Alhoewel je geen rekening hebt gehouden met deze weersomstandigheden. Dus leef ik wel een klein beetje met je mee. Het blijft erg leuk om je reisverslagen te lezen. Ik zal ze in laten binden. Heel veel liefs van je zus.

  • 20 Mei 2011 - 19:43

    Norbert:

    Ha Ruud, het bovenstaande lezend: zijn toch kennelijk allemaal mooiweerrijders die met je meeleven. Gewoon doorrijden joh, want als je met je luie gat in de hete woestijn gaat liggen vallen er geen kostelijke verhalen meer te schrijven. Go on, move 'm on! Een tip: wrijf je scherm in met 'Windshield Water Repellent Treatment', verkrijgbaar bij Harley Dealers. Dus even terug naar Denver rijden... Maar je zicht door het scherm verbetert aanmerkelijk: regendruppels drijven 'vanzelf'- dus zonder wissers! - naar zijkanten van je scherm. Goh, had ik deze tip maar eerder doorgegeven he?!

  • 21 Mei 2011 - 10:14

    Bart:

    en als low-tech aanvulling op de tip van Norbert: een beetje vloeibaar wasmiddel uitwrijven werkt ook pima! Ook aan de binnenkant van je vizier om beslaan te vorkomen.
    Ach, kleine ongemakjes, toch?
    Zet hem op Ruud!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 102641

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: