Van Lusk (Wy) naar Belle Fourche (SD) - Reisverslag uit Belle Fourche, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu Van Lusk (Wy) naar Belle Fourche (SD) - Reisverslag uit Belle Fourche, Verenigde Staten van Ruud Bökkerink - WaarBenJij.nu

Van Lusk (Wy) naar Belle Fourche (SD)

Door: ruudbo

Blijf op de hoogte en volg Ruud

09 Mei 2011 | Verenigde Staten, Belle Fourche

Vandaag van Lusk naar Belle Fourche gereden. Belle Fourche is niet meer dan een enorm groot kruispunt met een mtel, een gasstation, een restaurant en een paar grote gebouwen. Geen fraaie plek om te verblijven mar ik had het gehad vor vandaag. 400 mijl gereden door afwisselend landschap: het begon met een paar uur door niemandsland, alleen prairie. Toen ik uit Lusk wegreed stond er al een bord met de waarschuwing dat er de eerste 200 km geen pompstation zou komen. Gelukkig zat de tank vol. Als je je hoofd een keer echt leeg wil krijgen moet je hierheen gaan. Dat prairielandschap ging vanaf Hot Springs langzaam over in een wat heuvelachtig gebied. Links en rechts een dorp en verder niets. Je komt vervolgens in Black Hills NP. Ook dat is van hetzelfde laken een pak: heuvels, wat bos en.... bizons. Na een bezoekje aan Mount Rushmore waar ze een aantal presidentkoppen uitgehakt hebben in de bergen, wat zeker niet mooi is maar eerder erg bizar, ben ik via wat oude goudmijnstadjes doorgereden naar Belle Fourche. Morgen nog een flinke rit nar Sheridan en daarna hou ik op met kilometers vreten: een paar dagen Yellowstone en een paar dagen Grand Tetons. Ik hoop dat het jullie goed gaart, mij in ieder ge al wel. Bijgaand nog wat foto's. Om nog niet opgehelderde redenen krijgen julie alle foto's die ik vandaag gemaakt heb. Ik blijf bijleren.

  • 09 Mei 2011 - 07:34

    Louis:

    Ha Ruud,

    Ik hoor je onderweg al zingen:

    It's a long way to the Praire,
    It's a long way to go.

    Maar beter je hoofd leeg dan de tank leeg! Overigens een goede 'proefrit' voor je motorfiets. Ik verheug me op nog meer spannende reisverslagen en foto's.

    Groetjes uit Breda


  • 09 Mei 2011 - 07:49

    Tinka*:

    Het goede van 'niemandsland' je hoeft je motor niet op slot te doen ;-)
    De volgende kilometers gaan vast met veel plezier voorbij gezien de bestemming!

  • 09 Mei 2011 - 14:17

    Mirjam:

    Ga je nog goud zoeken nu je daar toch in de buurt bent? Veel liefs van je zus.

  • 09 Mei 2011 - 14:24

    Muriel:

    Lijk wel The A-Team, door de praire.
    En al het slotje gemaakt want je weet het maar nooi in die goudmijnstadjes.
    Veel plezier en we blijven je volgen.

  • 09 Mei 2011 - 15:48

    Ted:

    Ruud, is de eentonigheid van het landschap dusdanig overwhelming dat je zelfs dat bord maar eens twee keer voor ons fotografeert? Moet niettemin geweldig voor je zijn, zo in je uppie, mediterend op je Harley ros door de prairie. Ben benieuwd wat voor mooie liedjes je zoal voor je uit zingt...?

    Ride with the blues, buddy!
    Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 102527

Voorgaande reizen:

20 September 2019 - 01 November 2019

The Red Center

28 Januari 2015 - 25 Maart 2015

Van Kenia naar Botswana

26 Februari 2014 - 09 Mei 2014

America Central

22 December 2011 - 09 Februari 2012

Tussen de Kiwi´s

29 April 2011 - 16 Juni 2011

Motortrip USA

Landen bezocht: